Burgenlandská Mariazellská stezka (06)

Pouť z Kaple sv. Rozálie na Mariazell

• geologické zajímavosti
  • botanické zajímavosti
  • faunistické zajímavosti

Detaily pro: Burgenlandská Mariazellská stezka (06)

Burgenlandská Mariazellská stezka vede přes četné obce a krajiny „Vídeňských Alp v Dolním Rakousku“.

Burgenlandská Mariazellská stezka 06 (Burgenländischer Mariazellerweg 06) začíná v Eisenstadtu a její první kilometry vedou přes Großhöflein směrem na jih ke známému hradu Forchtenstein v pohoří Rosaliengebirge. Krátce poté se stezka vyšplhá na nejvyšší bod pohoří Rosaliengebirge u kaple sv. Rozálie (Rosalienkapelle). Stezka se pak svažuje dolů přes Walpersbach do Pittenu. Nyní se před poutníky rozprostře rovina Steinfeld se svými známými borovicovými lesy. Kopcovitá krajina území Schneebergu pak následuje opět u Würflachu. Jeden z nejkrásnějších úseků poutní cesty prochází romantickou soutěskou Johannesbachklamm. Přes Grünbach pak cesta pokračuje do obce Puchberg am Schneeberg a dále přes Mamauwiese do Schwarzau im Gebirge, průsečíku mnoha poutních cest. Na dolnorakousko-štýrské hranici stezka překračuje horský pas Gscheidl směrem na sedlo Lahnsattel a Terz. Poslední kilometry do Mariazell vedou přes Oberes Halltal a Unteres Halltal do místa milosti.

Kaple sv. Rozálie

Mariazell

Popis trasy Burgenlandská Mariazellská stezka (06)

Cestu zahájíte u kaple sv. Rozálie na burgenlandské hranici a putujete lesy oblasti Rosalia dolů do Walpersbachu. Burgenlandská Mariazellská stezka vás nyní provede mnoha obcemi a krajinami oblasti Vídeňských Alp. Držíte se bílo-červeného značení a procházíte přes tyto obce a krajinné prvky v Dolním Rakousku:

Pitten - Schwarzau am Steinfeld - Breitenau - Föhrenwald - Mollram - Hettmannsdorf - Würflach - Johannesbachklamm - Greith - Rosental - Hornungstal - Am Obersberg - Stolzenwörth - Pfennigbach - Puchberg am Schneeberg - Mittering - Fadengraben - Schwarzau im Gebirge - Preintal- Lahnwald - Gippel- Göller - Lahnsattel

Horské sedlo Lahnsattel leží na hranici se Štýrskem. Odtud pokračujete po cestě B21 přes  Terz a Halltal do Mariazell.

Z Vídně jedete po A4 a S1, na S1 sjedete na sjezdu 7-Leopoldsdorf. Jedete po silnici Ödenburger Str./B16 do Münchendorfu, dále po A3 a S31 na silnici Forchtenauerstraße v Mattersburgu, na S31 sjedete na výjezdu Forchtenstein. Pokračujete po Hauptstraße, Schloßbergstraße a Rosalienstraße směr Rosalia ve Forchtensteinu.

Z Grazu  jedete po S35 a S6, na S4 sjedete na sjezdu směr na Lanzenkirchen.  Odbočíte doprava na silnici Frohsdorfer Straße. Dále jedete po Wiener Neustädter Str., Frohsdorfer Hauptstraße, Schleinzer Str. Přejedete kruhový objezd a pokračujete po L148. Odbočíte vlevo na Hollerbergstraße, dále na Rosalia.

Možnost parkování ve Forchtensteinu.

Z Wiener Neustadt jede vlak nebo náhradní kolejová doprava do nádraží Wiesen-Sigleß (Mattersburgerstraße). Zde přestoupíte na regionální autobus 7993 (směr Rosalia Hochwolkersdorferstr.) a jedete ke kapli sv. Rozálie.

Více informací na www.oebb.at a www.vor.at

Verantwortlicher für den Inhalt dieser Tour
Wiener Alpen in Niederösterreich
Letzte Aktualisierung: 21.01.2024

Wiener Alpen in Niederösterreich, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Vždy si s sebou vezměte mapy dané oblasti, pevnou turistickou obuv, ochranu proti slunci a dešti a rovněž vodu a nějakou maličkost k jídlu. Vezměte si mobilní telefon a uložte si číslo horské záchranné služby pro tísňová volání: 140.

Bezpečnostní informace

Pěší túry ve Vídeňských Alpách by se pro vás měly stát krásným a bezpečným zážitkem. Dodržujte proto tato pravidla:

Příprava

Při výběru trasy se ujistěte, že odpovídá vašim zkušenostem a kondici. Informujte se předem o předpovědi počasí. Počasí v horách se může změnit překvapivě rychle. Vycházejte proto na túry vždy patřičně vybaveni (např. ochrana proti dešti).

Prověřte, jestli mají otevřeno chaty a občerstvení, která chcete cestou navštívit. Než se vydáte na túru, zanechejte někomu informace o vaší trase a plánovaném návratu.

Doporučené mapy

freytag&berndt WK022, WK023

Tip autora

Knižní tip: Pilgerwege nach Mariazell. Mariazellerwege 06 (Poutní cesty do Mariazell. Mariazellské stezky 06) (Autoři: Erika a Fritz Käfer); vydalo nakladatelství Styria.