WAB - Etapa 2: Bad Erlach - Thernberg

• Nejvyšší bod: 572 m
  • Österreichisches Wandergütesiegel

Detaily pro: WAB - Etapa 2: Bad Erlach - Thernberg

etapa Cesty vídeňským alpským obloukem (VAO) vede pohodlně nahoru a dolů přes pole, louky, háje a osady světem pahorků a kopců.

Dávno zapomenuté cesty v pohoří Bucklige Welk, v lidové mluvě známé jako předstředověké „Entwege“, tvoří část turistického poznávání během druhé etapy. Tyto tajemné cestičky vedou nahoru a dolů kopcovitou krajinou Bucklige Welt. Turisty cestou doprovází neustále se měnící výhledy, které vždy překvapí novými obrazy krajiny. Vyhlídka u farního kostela Pitten nabízí nádherný výhled všemi směry přes údolí až na vrcholy Rax, Schneeberg a na údolí Piestingtal.

Bad Erlach, Therme Linsberg Asia

Thernberg, Landgasthof Thaler

Popis trasy WAB - Etapa 2: Bad Erlach - Thernberg

Druhá etapa začíná na parkovišti u termálních lázní Therme Linsberg Asia. Vyjdete jižním směrem po chodníku mezi termálními lázněmi a parkovištěm po okraji lesa, odbočíte vlevo a pokračujete po okraji lesa k cestě. Alternativně půjdete doprava kolem lesního hřbitova (Waldfriedhof) zase k cestě. Na cestě se dáte doprava a u parkoviště u příjezdové cesty odbočíte k lesnímu hřbitovu. Přejdete koleje a přijdete zase do Bad Erlachu, odbočíte vpravo do ulice Schwarzer Weg a podél kolejí pokračujte k místu, kde se napojuje silnice Brunner Straße. Jdete vlevo přes řeku Pitten, po chvilce přejdete doprava na druhou cestu Uferstraße a pokračujete po ní až k lékárně Apotheke zum Heiligen Georg. U lékárny odbočíte vlevo na silnici Georg-Gottschall-Straße a šlapete dále rovně až k silnici Aspanger Straße. Ještě před morovým sloupem u parkoviště se držíte vlevo směrem na ulici Bergstraße. Po pěší cestě putujete nahoru k farnímu kostelu na kopci a před vjezdem ke kostelu odbočíte doprava na turistickou stezku vedoucí nahoru k hradu.

Vyplatí se zajít si ke kostelu Bergkirche (horský kostel) se zvonkohrou a miniaturními domečky. Kdo chce navštívit kostel Felsenkirche (skalní kostel), přístupný po pěší cestě vedle horského kostela, zeptá se na telefonním čísle 0664/73403891.

Přejdete lesní cestu a po několika metrech se dostanete opět na lesní cestu. Vlevo se nachází hrad Pitten, který je v soukromém vlastnictví, pokračujete doprava dále po polní cestě. Po 100 metrech se na rozcestí dáte mírně doprava směrem na Leiding. Držíte se stále polní cesty směr Leiding. Na otevřeném poli díky rozhledu opět pochopíte, proč se svět pahorků Bucklige Welt jmenuje právě takto, a brzy přijdete na asfaltovou cestu vedoucí dolů do centra Leidingu. Procházíte dále kolem kostela na silnici do Thernbergu. Po pohodlných šotolinových a polních cestách putujete dále ke Stanghofu a pokračujete za doprovodu výhledů na zřícenu Thernberg pak dolů do Neustiftu. Na konci polní cesty odbočíte vlevo na silnici do Thernbergu. V nepřehledných zatáčkách je potřeba dávat chvíli pozor, než se dostanete do obce a k hostinci Landgasthaus Thaler.

Z Vídně jedete po A2 a u Wiener Neustadt odbočíte na S4 směr Eisenstadt, u Wiener Neustadt Süd sjedete z S4 a odbočíte vlevo na silnici Günser Straße. Držíte se ukazatelů na Bad Erlach.

Od Grazu jedete po A2 a na výjezdu Seebenstein sjedete z dálnice a pokračujete po B54. Držíte se ukazatelů na Bad Erlach.

Parkovací místa jsou k dispozici u Therme Linsberg Asia.

Vlakem jedete přes Wiener Neustadt na nádraží Bad Erlach.

Bližší informace jsou uvedeny na www.oebb.at

Projděte si také navazující trasy:

WAB - Etapa 1: Katzelsdorf - Bad Erlach

WAB - Etapa 3: Thernberg - Wiesmath

WAB – Regionální trasa A: Katzelsdorf - Lanzenkirchen - Bad Erlach

Vídeňské Alpy v Dolním Rakousku, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Informační centrum: Tourismusbüro Thermengemeinden, www.thermengemeinden.at, +43 / 2627 / 81362

Zde také obdržíte zdarma mapové listy pro vaši pěší túru. Mapové listy vám poskytnou přehled o trase a informace o možnostech občerstvení. Upozorňujeme, že se nejedná o plnohodnotnou turistickou mapu.

Vždy si s sebou vezměte vhodnou mapu dané oblasti. Na pěší túru se vydejte v pevné obuvi, přibalte si ochranu proti slunci a dešti a také vodu a nějakou maličkost k jídlu. Vezměte s sebou váš mobilní telefon a uložte si tísňovou linku horské záchranné služby: 140.

Možnost občerstvení je pouze na začátku a konci etapy.

Bezpečnostní informace

Putování ve Vídeňských Alpách by pro vás mělo být krásným a bezpečným zážitkem. Dbejte proto těchto doporučení:

Příprava

Při výběru trasy se ujistěte, že vaše zkušenosti a kondice jsou dostačující pro pohyb v horách. Informujte se předem o předpovědi počasí. Počasí se v horách může změnit překvapivě rychle, vezměte si proto s sebou vždy vhodné vybavení (např. ochranu před deštěm).

Doporučené mapy

Freytag & Berndt WK 023

Tip autora

Jaké by to bylo dopřát si před túrou relaxaci a nocleh v termálním hotelu Therme Spa Hotel Linsberg Asia? Milovníci piva mohou ochutnat výběr piv z pivovaru Wolfsbräu v Thernbergu.