WAB – Regionální trasa N: Preintal - Habsburghaus

• vyhlídky
  • kultura / historie

Detaily pro: WAB – Regionální trasa N: Preintal - Habsburghaus

Regionální trasa N vede od Preintalu přes Nasswald nahoru na Rax. Regionální trasy jsou součástí sítě turistických stezek vídeňským alpským obloukem (VAO). Putování po těchto stezkách umožňuje jedinečné výhledy a také náhledy. Regionální trasy jsou napojeny na Cestu vídeňským alpským obloukem. Vznikají tak okružní trasy ve spojení s dálkovou turistickou trasou.

Průkopnický duch dřevorubců, odlehlost a fascinující výhledy na Ötscher propůjčují tvář této cestě. Zajímavosti: Preinmühle, zbytky zařízení na plavení dřeva po říčce Preinbachtal a dřevorubecká kolonie v Naßwaldu. Tady kdysi působil Georg Hubmer, „král Raxu“. Kromě toho se neustále objevují zdroje 1. vídeňského gravitačního vodovodu,  který zásobuje velké městské části Vídně tou nejlepší pitnou vodou. Od chaty Habsburgerhaus cesta pokračuje po vídeňském alpském oblouku dále do Preinu an der Rax nebo do Reichenau an der Rax.

Preinmühle

Habsburghaus na Raxu

Popis trasy WAB – Regionální trasa N: Preintal - Habsburghaus

Regionální trasa N začíná v Preintalu u mlýna Preinmühle a vede vás nahoru na vrchol Rax. Před mostem přes Preinbach přejdete z asfaltové cesty na šotolinovou cestu směrem Nasswald (červené značení). Na začátku šlapete po levé straně hučící říčky Preinbach, brzy ale přejdete na její druhou stranu a pokračujete po této straně ještě půl hodiny. Objeví se chata, na jejíž úrovni nepůjdete rovně nahoru po vozové cestě, ale držíte se vlevo a přejdete říčku Preinbach po dřevěném mostu. Šotolinová cesta vás dovede přímo do Nasswaldu, projdete kolem elektrárny a držíte se cesty k penzionu Raxkönig a pak pokračujete po silnici směrem na Hinternasswald. U dřevěného mostu zajištěného závorou přejdete z asfaltové cesty doleva přes potok Nassbach směrem na Habsburghaus a půjdete po pěšině Schüttersteig (červené značení). Na začátku jdete ještě po lesní cestě, pak odbočíte doleva na vyšlapanou pěšinu a šlapete stále do kopce po z části strmé stezce Schüttersteig. Po prudkém výstupu vás potěší pohodlný přechod k chatě Schütterhütte, u které zahnete vpravo k chatě Habsburghaus. Putujete po turistické stezce vedoucí částečně po lesních cestách nebo lučních stezkách, než se pak vydáte dolů ke křížení lesních cest. Doprava odbočuje cestička Peter-Jokel-Steig, vy se dáte doleva a přejdete Stögerboden. Přístup od stezky Kaisersteig se napojuje zprava, vy pokračujete dále strmě nahoru roklinou Zikafahnlgraben a po pravé straně již zahlédnete chatu Habsburghaus trůnící na skále. Za pár minut se ocitnete u staré horské chaty a vychutnáte si konec Regionální trasy N. Na tomto místě narazíte na Cestu vídeňským alpským obloukem a můžete se vydat na sestup kolem chaty Otto-Schutzhaus do Payerbachu nebo sestoupit opačným směrem po stezce Schlangenweg do Preinu.

Z Vídně jedete po A2 ke sjezdu Wöllersdorf, dále po B21 do Gutensteinu. Za ním pokračujete po silnici Klostertalstraße směrem Vois a Schwarzau/Gebirge. Odbočíte vpravo na B27, u Schwarzau zabočíte doleva přes řeku na Preintal a 3,5 kilometrů pokračujte k Preinmühle.

Z Grazu jedete po S6 a na sjezdu Gloggnitz odbočíte na B27 směr Schwarzau/Gebirge. Dále pokračujete stejně jako při příjezdu od Vídně.

V nejbližším okolí Preinmühle nejsou k dispozici žádná oficiální parkoviště. Nejbližší oficiální parkoviště se nachází v centru obce Schwarzau/Gebirge

Příjezd veřejnými dopravními prostředky je náročný. Nejbližší zastávka autobuse ve Schwarzau im Gebirge je vzdálena hodinu chůze. Z nádraží Wiener Neustadt jezdí v pravidelných intervalech vlaky do nádraží Payerbach-Reichenau. Poté pokračujete autobusem do Schwarzau im Gebirge. Místo Nasswald, které leží na trase, je dostupné vlakem přes nádraží Payerbach-Reichenau a dále regionálním autobusem 1746 (směr Rohr im Gebirge nebo Schwarzau im Gebirge).

Více informací na www.oebb.at a www.vor.at

Projděte si také navazující trasy:

VAO – Regionální trasa M: Payerbach - Maria Schutz - Sonnwendstein

VAO - Regionální trasa O: Edelweißhütte – Preintal

Vídeňské Alpy v Dolním Rakousku, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Vždy si s sebou vezměte mapy dané oblasti, pevnou turistickou obuv, ochranu proti slunci a dešti a rovněž vodu a nějakou maličkost k jídlu. Vezměte si mobilní telefon a uložte si číslo horské záchranné služby pro tísňová volání: 140.

Bezpečnostní informace

Pěší túry ve Vídeňských Alpách by se pro vás měly stát krásným a bezpečným zážitkem. Dodržujte proto tato pravidla:

Příprava

Při výběru trasy se ujistěte, že odpovídá vašim zkušenostem a kondici. Informujte se předem o předpovědi počasí. Počasí v horách se může změnit překvapivě rychle. Vycházejte proto na túry vždy patřičně vybaveni (např. ochrana proti dešti).

Prověřte, jestli mají otevřeno chaty a občerstvení, která chcete cestou navštívit. Než se vydáte na túru, zanechejte někomu informace o vaší trase a plánovaném návratu.

Doporučené mapy

freytag&berndt WK022

Tip autora

Spojte tuto regionální trasu s trasou O (Edelweißhütte – Preintal), případně s noclehem v obci Schwarzau/Gebirge nebo Preintal.