VAO – Regionální trasa D: Bad Schönau - Krumbach

Pěší túra z Turistické informační centrum Bad Schönau v centru obce na Obecní úřad Krumbach, centrum obce

• Obtížnost: lehká
  • Nejvyšší bod: 630 m
  • vyhlídky
  • možnost občerstvení

Detaily pro: VAO – Regionální trasa D: Bad Schönau - Krumbach

Regionální trasa D je příjemná pěší túra kulturní krajinou Bucklige Welt. Regionální trasy jsou součástí sítě turistických stezek vídeňským alpským obloukem (VAO). Putování po těchto stezkách umožňuje jedinečné výhledy a také náhledy. Regionální trasy jsou napojeny na Cestu vídeňským alpským obloukem. Vznikají tak okružní trasy ve spojení s dálkovou turistickou trasou.

Tento úsek nabízí rozmanitý zvlněný terén se stále novými výhledy a pohledy uprostřed pohoří Bucklige Welt. Vrcholem na začátku trasy je lázeňský park v centru květinové obce Bad Schönau. Pak následuje Triad, stylový lokál oceněný kuchařskými čepicemi. Uwe Machreich oceněný dvěma kuchařskými čepicemi průvodce Gault Millau a třemi hvězdičkami A la Carte tak platí jako jeden z nejlepších kuchařů v zemi. Vrcholem na konci túry je historický trh a centrum v Krumbachu se skanzenem. Toto „Muzeum vesnice“ v Krumbachu tvoří pět historických budov: například starý statek, kaple a starý městský špitál. Skanzen vypráví o historii Krumbachu a ukazuje farmářský a náboženský život v oblasti Bucklige Welt.

Turistické informační centrum Bad Schönau v centru obce

Obecní úřad Krumbach, centrum obce

Popis trasy VAO – Regionální trasa D: Bad Schönau - Krumbach

Regionální trasa D začíná u turistické informační kanceláře v centru lázeňského městečka Bad Schönau a její první metry vedou po silnici podél lázní. Cesta vídeňského alpského oblouku prochází nalevo kolem lázeňského domu přes park, vy půjdete regionální trasou doprava kolem lázeňského domu a po chvilce opět doprava do ulice Waldgasse. Jdete po stezce pro pěší a cyklisty do údolí Zöbernbachtal, přejdete přes potok Zöbernbach a u usedlosti  Ödenhof překročíte spolkovou silnici. Pokračujete po asfaltové cestě nahoru k restauraci Gasthaus Triad, v kterém Veronika a Auwe Machreich sbírají body od svých hostů za svou kreativní, ale zároveň tradiční kuchyni.

Po posilnění se na následném rozdvojení cest držíte vpravo a pokračujete podle směrovek se zeleným logem Vídeňských Alp kolem parkoviště Golf Range a dále do slepé uličky. Alternativě se můžete u rozdvojení cest vydat také rovně po okružní trase rybníků Teichrunde, která se pak později v lese zase setkává s regionální trasou. V ostré pravotočivé zatáčce sejdete rovně na oranžově značenou stezku přes louku. Stezka vás dovede do lesa, v pravotočivé zatáčce pokračujete podle směrovek po lesní stezce doprava na Krumbach. Nyní stoupáte po oranžově značené stezce po lesním svahu protkaném roklinami do kopce, přejdete přes jednu roklinu a po několika minutách zahnete na okraji lesa vpravo na luční stezku. Stezka vás odmění výhledy na zámek Krumbach a dovede vás nahoru k usedlosti  Gehöft Dirndlhof. Půjdete po navazující účelové komunikaci ke statku v Eggu, u kterého se dáte doleva na silnici a pokračujete po modrém značení z mírného kopce s výhledy na Krumbach k Růžencové kapli. Po krátké pauze u kapličky vás poslední metry Regionální trasy D vedou dolů po účelové komunikaci, jež pak v zatáčce ústí na širší silnici. Držíte se vlevo a jdete dolů směrem na Krumbach, ulice Tiefenbachstraße vás dovede do centra obce. Po pravé ruce uvidíte obecní úřad, autobusovou zastávku a tímto také konec Regionální trasy D v ulici  Marktstraße. Doporučuje se určitě navštívit skanzen Museumsdorf, který se ale nachází trochu jižněji od centra směrem po B55. Alternativně si lze pěší túru prodloužit o Regionální trasu C vedoucí od Růžencové kaple do Kirschlagu. Z Kirschlagu pak vede hlavní trasa vídeňského alpského oblouku do Bad Schönau. Z Krumbachu jezdí autobusy k nádraží Edlitz-Grimmenstein nebo opět zpátky do Bad Schönau.

Z Vídně jedete po A2 až k výjezdu Krumbach a pokračujete po B55 do Krumbachu a Bad Schönau. Z Grazu jedete ke sjezdu Aspang, dále pokračujete po L137 do Zöbernu, pak doleva směr Kampichl po L137 a u Unterhaus přejedete na B55 do Bad Schönau.

Parkování je možné u turistického informačního centra v Bad Schönau.

Můžete jet vlakem přes Wiener Neustadt do nádraží Edlitz-Grimmenstein a přestoupit pak na autobus do Bad Schönau. Z Krumbachu jezdí autobusy zpět do Bad Schönau a také k nádraží Edlitz-Grimmenstein.

Více informací na www.oebb.at a www.blaguss.at

Projděte si také navazující trasy:

VAO – Regionální trasa C: Krumbach - Kirchschlag

VAO - Regionální trasa E: Gschaidt - Feichten – Krumbach

Vídeňské Alpy v Dolním Rakousku, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Vždy si s sebou vezměte mapy dané oblasti, pevnou turistickou obuv, ochranu proti slunci a dešti a rovněž vodu a nějakou maličkost k jídlu. Vezměte si mobilní telefon a uložte si číslo horské záchranné služby pro tísňová volání: 140.

Bezpečnostní informace

Pěší túry ve Vídeňských Alpách by se pro vás měly stát krásným a bezpečným zážitkem. Dodržujte proto tato pravidla:

Příprava

Při výběru trasy se ujistěte, že odpovídá vašim zkušenostem a kondici. Informujte se předem o předpovědi počasí. Počasí v horách se může změnit překvapivě rychle. Vycházejte proto na túry vždy patřičně vybaveni (např. ochrana proti dešti).

Prověřte, jestli mají otevřeno chaty a občerstvení, která chcete cestou navštívit. Než se vydáte na túru, zanechejte někomu informace o vaší trase a plánovaném návratu.

Doporučené mapy

Freytag & Berndt WK 422

Tip autora

Můžete přenocovat v Bad Schönau v hotelu Weber a v penzionu pro požitkáře Genießerpension Dopler a v Krumbachu v penzionu Krumbacherhof rodiny Ottner. Pozor: návštěva restaurace Triad Wirtshaus u oceněného kuchaře Uweho Machreicha může vést ke kulinářské závislosti.