VAO – Regionální trasa O: Edelweißhütte - Preintal

Pěší túra z Edelweißhütte na Schneebergu na Preinmühle v Preintalu u Schwarzau im Gebirge

• Obtížnost: středně těžká
  • Nejvyšší bod: 1.234 m
  • vyhlídky

Detaily pro: VAO – Regionální trasa O: Edelweißhütte - Preintal

Regionální trasa O vede k mlýnu Preinmühle v Preintalu po burgenlandském úseku Mariazellské stezky nabízející bohaté výhledy. Regionální trasy jsou součástí sítě turistických stezek vídeňským alpským obloukem (VAO). Putování po těchto stezkách umožňuje jedinečné výhledy a také náhledy. Regionální trasy jsou napojeny na Cestu vídeňským alpským obloukem. Vznikají tak okružní trasy ve spojení s dálkovou turistickou trasou.

Tuto trasu charakterizuje motto „Na cestách po starých stezkách za novými výhledy“. Od chaty Edelweißhütte se nabízí první fantastický výhled z úpatí Schneebergu a současně z nejvyššího bodu cesty. Hned po opuštění stezky severním směrem narazíte na Mariazellskou stezku. Stezka je od svých počátků dálkovou poutní cestou pro věřící putující do Mariazell, o čemž svědčí množství božích muk, kapliček a pamětních sloupů na okraji cesty. Tady se vám pohled obrátí do nitra duše a zve k zamyšlení. Stará Schulweg (Školní stezka) vedoucí z Voisu do Schwarzau zve k myšlenkovému ohlédnutí zpět do doby, v které se člověk musel ke vzdělání dopracovat v pravém slova smyslu.

Edelweißhütte na Schneebergu

Preinmühle v Preintalu u Schwarzau im Gebirge

Popis trasy VAO – Regionální trasa O: Edelweißhütte - Preintal

Buď budete mít za sebou oddechovou noc v chatě Edelweißhütte anebo již máte v nohách výstup z Losenheimu nebo Puchbergu po Regionální trase N. Od chaty Edelweißhütte se pokocháte pohledem směrem na Almröserlhaus a od štěrkové cesty se stočíte doleva na strmý luční svah. Červené značky (stezka č. 231) na stromech vás provedou svahem dolů k vlhkému příkopu, kterým budete sestupovat stále dolů směrem na Putzenhof. Po asi 20 minutách sestupu vodním příkopem a dvěma překříženími lesní cestou natrefíte opět na lesní cestu. Tady vede červeně značená stezka č. 231 rovně na lesní cestičku směrem na Putzenhof (50 min) – stezka je dobře označená cedulí a značkami umístěnými na pařezu. Na tomto křížení cest ale zahnete doleva mírně dolů k lesní cestě, staré římské stezce. Od teď vás povede nejdříve do Voisu a později do Preintalu značení burgenlandské Mariazellské stezky 06. Za vracečkou a krátkým výstupem zabočíte u kaple Putzkapelle vlevo na značenou stezku dolů do údolí Voistal. Přibližně 200 výškových metrů nyní scházíte po lesních stezkách a cestách do údolí Voistal k usedlosti Wegscheidhof a k odpočívce. Další kilometry vedou po asfaltu ve Voistalu, po nichž šlapete následujících 45 minut směrem na Vois. Za bývalým hostincem Gsthaus Nothnagel a autobusovou zastávkou u mostu se odchýlíte od cesty a pokračujete mírně doprava po luční stezce vedoucí nahoru kolem domu směrem na Schwarzau/Gebirge. Pokračujete po stezce nahoru a na následující lesní stezce zahnete doleva. Pokračujete levotočivou vracečkou mírně nahoru k široké louce, na jejímž konci odbočíte mírně doprava opět na lesní stezku. Pěšina vás vede do kopce k Heidelbeerplatz a na viditelně nejvyšší bod na okraji pastvin. Odtud putujete po lesní cestě stále dolů do údolí Schwarzatal ke spolkové silnici, po které jdete doprava asi tři minuty, než budete moci přejít doleva po dřevěném mostě řeku Schwarza. Na druhé straně řeky se vydáte po vozové cestě severním směrem na Schwarzau. Jakmile se dostanete na most přes řeku Schwarza, zabočíte doleva na cestu a jdete po ní vlevo kolem pohostinství Bachelwirt do Preintalu. Cesta vede pořád nahoru na vyvýšeninu Eckbauer, než projdete kolem statku Mitterhofer (pokoje k pronájmu) a kousek před mlýnem Preinmühle narazíte na odbočku na Naßwald. Tady končí Regionální trasa O. Můžete si buď dopřát noc v Mitterhofu nebo pokračovat dále po Regionální trase P údolím Preinbachtal do Naßwaldu. V Naßwaldu máte další možnost noclehu v penzionu Gasthaus zum Raxkönig nebo můžete využít autobusové spojení z Naßwaldu do Schwarzau/Gebirge nebo k nádraží Payerbach-Reichenau.

Chata Edelweißhütte stojí v horském terénu a je přístupná pouze pěšky přímo z Puchbergu, Losenheimu nebo Klostertalu.

Od Vídně a Grazu jedete po A2 na sjezd Wr. Neustadt West. Pokračujete po B26 až do  Puchbergu am Schneeberg. Odtud vede silnice k dolní stanici sedačkové lanovky v Losenheimu.

V nejbližším okolí Preinmühle nejsou k dispozici žádná oficiální parkoviště. Nejbližší oficiální parkoviště se nachází v centru obce Schwarzau/Gebirge.

Příjezd veřejnými dopravními prostředky je náročný. Nejbližší zastávka autobuse ve Schwarzau im Gebirge je vzdálena hodinu chůze. Z nádraží Wiener Neustadt jezdí v pravidelných intervalech vlaky do nádraží Payerbach-Reichenau. Poté pokračujete autobusem do Schwarzau im Gebirge. Místo Nasswald, které leží na trase, je dostupné vlakem přes nádraží Payerbach-Reichenau a dále regionálním autobusem 1746 (směr Rohr im Gebirge nebo Schwarzau im Gebirge).

Bližší informace jsou uvedeny na www.öbb.at a www.vor.at

Projděte také navazující trasy:

VAO – Regionální trasa N: Preintal - Habsburghaus

VAO – Regionální trasa P: Puchberg – Edelweißhütte

Vídeňské Alpy v Dolním Rakousku, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Turistické informační centrum: Tourismusbüro Puchberg am Schneeberg, www.puchberg.at, +43 / 2636 / 2256

Sedačková lanovka Schneeberg, http://www.wunderwiese.at +43 / 2742 / 36 099 099

S sebou je nutné mít vybavení vhodné do hor!

Mějte na paměti, že tato trasa vede vysokohorským terénem.

Vždy si s sebou vezměte mapy dané oblasti, pevnou turistickou obuv, ochranu proti slunci a dešti a rovněž vodu a nějakou maličkost k jídlu. Vezměte si mobilní telefon a uložte si číslo horské záchranné služby pro tísňová volání: 140.

Bezpečnostní informace

Pěší túry ve Vídeňských Alpách by se pro vás měly stát krásným a bezpečným zážitkem. Dodržujte proto tato pravidla:

Příprava

Při výběru trasy se ujistěte, že odpovídá vašim zkušenostem a kondici. Informujte se předem o předpovědi počasí. Počasí v horách se může změnit překvapivě rychle. Vycházejte proto na túry vždy patřičně vybaveni (např. ochrana proti dešti).

Prověřte, jestli mají otevřeno chaty a občerstvení, která chcete cestou navštívit. Než se vydáte na túru, zanechejte někomu informace o vaší trase a plánovaném návratu.

Doporučené mapy

Freytag & Berndt WK 022

Tip autora

Možnost ubytování na této trase nabízejí chata Edelweißhütte na Schneebergu a také ubytování v soukromí ve Schwarzau a v Preintalu.