VAO – Regionální trasa C: Krumbach - Kirchschlag

Pěší túra z Obecní úřad Krumbach, centrum obce na Památník císaře Františka Josefa pod zříceninou Kirchschlag v centru obce

• Obtížnost: lehká
  • Nejvyšší bod: 624 m
  • vyhlídky

Detaily pro: VAO – Regionální trasa C: Krumbach - Kirchschlag

Regionální trasa C nabízí možnost klidné pěší túry po lesních a vysokohorských stezkách a vychutnání si nádherných výhledů. Regionální trasy jsou součástí sítě turistických stezek vídeňským alpským obloukem (VAO). Putování po těchto stezkách umožňuje jedinečné výhledy a také náhledy. Regionální trasy jsou napojeny na Cestu vídeňským alpským obloukem. Vznikají tak okružní trasy ve spojení s dálkovou turistickou trasou.

Nechejte se fascinovat mnoha tvářemi pohoří Buklige Welt: působivé moře pahorků, zemědělská kulturní krajina vyzařující živoucí tradici a autenticitu, krajina plná harmonie. Tato trasa vede na začátku v údolí Tiefenbachtal poklidnou krajinou Bucklige Welt a skýtá náhledy do okolí. Světlý les dává možnost nalézt svůj vnitřní klid. Vrcholem zemědělské krajiny je panoramatická stezka po protáhlém horském hřebeni až dolů do Kirschlagu.

Obecní úřad Krumbach, centrum obce

Památník císaře Františka Josefa pod zříceninou Kirchschlag v centru obce

Popis trasy VAO – Regionální trasa C: Krumbach - Kirchschlag

Regionální trasa C začíná u Obecního úřadu Krumbach nedaleko autobusové zastávky “Krumbach Markt“. Komu se nechce hned vyrazit na cestu, tomu se doporučuje návštěva skanzenu Museumsdorf Krumbach.

První metry trasy vedou mírně dolů po ulici Marktstraße, před mostem potoku Pfarrbach odbočíte na silnici Tiefenbachstraße směrem na Katzentürl a Lindenhof. Jdete podél cesty nahoru, projdete pravotočivou zatáčkou a sejdete na účelovou komunikaci Lindenhof směrem na Bad Schönau. S výhledem na zámek Krumbach dojdete k Růžencové kapli, u které zahnete doleva na červeně značenou lesní stezku, která je současně značená jako Mariánská poutní cesta do Mariazell. Po úzkých stezkách putujete kolem Místa ticha k usedlosti Gehöft Strobl.  Projdete pravotočivou zatáčkou a po dřevené lávce přejdete potok Tiefenbach. Na následném křížení cest se dáte doprava a nějakou dobu jdete po silnici se středním dělicím pruhem.

Za domem č. 133 a kousek za mostem odbočíte u lavičky vlevo na příjezdovou cestu k domu, projdete vlevo kolem domu a v pravotočivém oblouku obcházíte dům směrem nahoru po turistické stezce D9 a Mariánské poutní cestě dále. Po několika minutách zahnete za levotočivou zatáčkou hned doprava a půjdete do strmého kopce. Po dvou minutách přejdete přes lesní cestu. Lesní stezka po chvilce ústí na další lesní cestu, kde odbočíte vpravo. Opustíte les a ocitnete se v zemědělské kulturní krajině Bucklige Welt. Za necelých 100 metrů, kdy jste vyšli z lesa, zabočíte doprava na polní cestu a zahlédnete před sebou usedlost Gehöft Bacherbauer, kolem které projdete vlevo, putujete pak po účelové komunikaci nahoru a narazíte na asfaltovou cestu. Zde odbočíte doprava a další hodiny pak putujete po cestě s výhledem na panorama krajiny vedoucí až do Kirschlagu. Několik šlechtických rodů používalo hrad Kirschlag jako své sídlo, dnes je hrad v tomto místě pašijových her volně přístupný.

Kolem domu pašijových her Passionsspielhaus v Kirschlagu jdete přes most potoku  Zöbernbach na silnici Passionsspielstraße a hned za kostelem a před potokem Zöbernbach zahnete doleva na pěší cestu. Po chvilce přejdete u růžové zahrady doprava do ulice Kirchengasse a pokračujete přes dva mosty na náměstí Hauptplatz. Tady zabočíte vlevo a hned za hotelem Post přejdete doprava k informačnímu panelu vídeňského alpského oblouku a k památníku císaře Františka Josefa, kde Regionální trasa C končí.

Máte pak možnost vydat se trasou na úpatí vídeňského alpského oblouku pěšky dále do Bad Schönau a pokračovat pak po Regionální trase D do Krumbachu. Vyplatí se také navštívit hrad Kirchschlag. Kromě noclehu v Kirchschlagu je samozřejmě možné vrátit se zpět do Krumbachu autobusovou linkou. Autobusová zastávka se nachází hned na hlavní silnici vedle hotelu Post.

Z Vídně jedete po A2  a na sjezdu Krumbach sjedete na B55 vedoucí do Krumbachu. Z Grazu jedete až ke sjezdu Aspang, dále pak pokračujete po L137 do Zöbernu, doleva směr Kampichl po L137 a u Unterhaus přejedete na B55.

Parkování je možné u Obecního úřadu Kirchschlag.

Můžete jen vlakem například přes Wiener Neustadt do nádraží Edlitz-Grimmenstein. Odtud jezdí autobusy do Krumbachu a Kirchschlagu. Z Kirchschlagu se můžete vrátit autobusem zpět do Krumbachu.

Bližší informace jsou uvedeny na www.öbb.at, www.blaguss.at nebo na www.vor.at

Projděte si navazující trasy:

VAO – Regionální trasa B: Krumbach - Maria Schnee

VAO - Regionální trasa D: Bad Schönau - Krumbach

Vídeňské Alpy v Dolním Rakousku, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Vždy si s sebou vezměte vhodnou mapu dané oblasti. Na pěší túru se vydejte v pevné obuvi, přibalte si ochranu proti slunci a dešti a také vodu a maličkost k jídlu. Vezměte s sebou váš mobilní telefon a uložte si tísňovou linku horské záchranné služby: 140.

Bezpečnostní informace

Putování ve Vídeňských Alpách by pro vás mělo být krásným a bezpečným zážitkem. Dbejte proto těchto doporučení:

Příprava

Při výběru trasy se ujistěte, že vaše zkušenosti a kondice jsou dostačující pro pohyb v horách. Informujte se předem o předpovědi počasí. Počasí se v horách může změnit překvapivě rychle, vezměte si proto s sebou vždy vhodné vybavení (např. ochranu před deštěm).

Prověřte, jestli jsou otevřené chaty a občerstvení, které plánujete cestou navštívit. Než se vydáte na túru, informujte někoho o výběru trasy a plánovaném návratu.

Doporučené mapy

Freytag & Berndt WK 422

Tip autora

Zkombinujte vaši pěší túru s pobytem v penzionu Krumbacherhof rodiny Ottner nebo v hotelu Post-Hönigwirt***.