VAO – Regionální trasa T: Muggendorf - Rohr im Gebirge

Pěší túra z Parkoviště u vodopádů Myrafälle, Muggendorf na Gasthof zum Kaiser Franz Josef, Rohr im Gebirge

• Obtížnost: těžká
  • Výstup: 1.189 Hm
  • Nejvyšší bod: 1.183 m
  • možnost občerstvení

Detaily pro: VAO – Regionální trasa T: Muggendorf - Rohr im Gebirge

Regionální trasa T začíná u obdivuhodných vodopádů Myrafälle a vede přes pověstmi opředenou horu Unterberg do obce Rohr im Gebirge. Regionální trasy jsou součástí sítě turistických stezek vídeňským alpským obloukem (VAO). Putování po těchto stezkách umožňuje jedinečné výhledy a také náhledy. Regionální trasy jsou napojeny na Cestu vídeňským alpským obloukem. Vznikají tak okružní trasy ve spojení s dálkovou turistickou trasou.

Tato pěší túra začíná turistickým zlatým hřebem regionu – u vodopádů Myrafälle – a poté vede stále hlouběji do odlehlejších zákoutí Gutensteinských Alp. Získáte pocit, jako byste putovali nádherným mořem plným zalesněných kopců s bohatým výhledem a protkaným krajinářskými zajímavostmi a pohádkovými rozhledy, např. z vrcholu Kieneck anebo z Unterbergu, hory opředené pověstmi. Jádrem této trasy je odloučenost a klid hornaté lesní krajiny, jejíž zpřístupnění bylo průkopnickým výkonem. Zcela netušená tvář Vídeňských Alp.

Parkoviště u vodopádů Myrafälle, Muggendorf

Gasthof zum Kaiser Franz Josef, Rohr im Gebirge

Popis trasy VAO – Regionální trasa T: Muggendorf - Rohr im Gebirge

Pěší túru po Regionální trase T zahájíte u vodopádů Myrafälle v Muggendorfu. Udržovací poplatek v podobě vstupného činí 3,50 € za dospělou osobu a 1,- € za dítě. Přes lávky a schůdky postupujete po kaskádách vodopádů a vychutnáváte si přírodní památku v celé její nádheře. Na horním konci divokých vodopádů vás ukazatel odkloní od vody k vídeňskému alpskému oblouku a nasměruje doleva do kopce k louce Haussteinwiese. Odbočka k vyhlídkovému místu potěší váš zrak výhledem na Schneeberg.

Přejdete Haussteinwiese po severním okraji a po turistické stezce scházíte dolů k hostinci Gasthof Karnerwirt. Přímo naproti se vydáte po úzké cestě kolem potoku Myrabach (také Wallfahrerweg) a ušetříte si tímto chůzi po silnici. Na tu ale za několik minut natrefíte a pokračujete po pokraji silnice dále do Thalu, kde poblíž budovy hasičské zbrojnice zabočíte doprava do ulice Atzerstraße (červeně značená a zároveň stezka č. 231). Na malém parkovišti zahnete doleva do Viehgraben směrem na Kieneck. Nyní šlapete roklinou Viehgraben stále do mírného kopce, než pak po téměř 40 minutách pěší chůze přejdete na odbočku ke stezce Matrassteig. Po několika serpentinách a strmějších úsecích dosáhnete vrcholu hory Kieneck. Vpravo na letní terase chaty Enzianhütte si můžete úžasně odpočinout.

Pokračujete dále po Regionální trase T a dosáhnete dalšího cíle, chaty Unterbergschutzhaus stojící na několika turistických stezkách. Od chaty Enzianhütte se vydáte dolů za doprovodu úžasných výhledů na Bettelmannkreuz a pak opět stoupáte nahoru. Po turistické stezce putujete zvlněnou krajinou kolem hory Kirchwaldberg, přejdete přes první sjezdovku lyžařského střediska Unterberg a dojdete k chatě Unterbergschutzhaus, v které se může také nocovat. Výjimečný výhled se nabízí z vrcholu Unterbergu.

Regionální trasa T nyní vede kolem malého kostelíku Maria Einsiedl a prochází roklinou  Mirargraben nahoru k usedlosti Grieshof. Současně se pohybujete na vídeňské Mariazellské stezce (červené značení a stezka č. 06). Od Grieshofu pokračujete po asfaltové silnici dále údolím dolů podél potoka Rainbach. Kousek za křížením cest u hostince Klauswirt sejdete mírně doleva z cesty a vydáte se po pěšině vedoucí souběžně se silnicí směrem na Rohr im Gebirge. Po asi 20 minutách chůze narazíte opět na silnici a pokračujete po ní k mostu, po kterém přejdete doleva přes potok Klausbach a za několik minut již dojdete do centra obce Rohr im Gebirge. V obci je několik možností k přenocování a autobusy jezdí přímo z obce k nádraží Payerbach-Reichenau anebo do Schwarzau im Gebirge.

Od Vídně nebo Grazu jedete po A2 a na sjezdu Wöllersdorf sjedete na B21 směr Gutenstein. V obci Pernitz odbočíte na silnici Muggendorder Straße, u Muggendorfu se dáte doleva k vodopádům Myrafälle.

Parkování je možné u vodopádů Myrafälle.

Můžete jet vlakem z Wiener Neustadt do Pernitzu. Pěšky to k výchozímu bodu u vodopádů Myrafälle trvá 45 minut. Z Pernitzu do Muggendorfu jezdí sice autobusy, ale relativně málo a většinou jen ve školních dnech.

Bližší informace jsou uvedeny na www.öbb.at a www.vor.at

Projděte si také navazující trasy:

VAO – Regionální trasa S část 2: Würflach - Hohe Wand - Grünbacher Sattel

Vídeňské Alpy v Dolním Rakousku, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Vždy si s sebou vezměte mapy dané oblasti, pevnou turistickou obuv, ochranu proti slunci a dešti a rovněž vodu a nějakou maličkost k jídlu. Vezměte si mobilní telefon a uložte si číslo horské záchranné služby pro tísňová volání: 140.

Bezpečnostní informace

Pěší túry ve Vídeňských Alpách by se pro vás měly stát krásným a bezpečným zážitkem. Dodržujte proto tato pravidla:

Příprava

Při výběru trasy se ujistěte, že odpovídá vašim zkušenostem a kondici. Informujte se předem o předpovědi počasí. Počasí v horách se může změnit překvapivě rychle. Vycházejte proto na túry vždy patřičně vybaveni (např. ochrana proti dešti).

Prověřte, jestli mají otevřeno chaty a občerstvení, která chcete cestou navštívit. Než se vydáte na túru, zanechejte někomu informace o vaší trase a plánovaném návratu.

Doporučené mapy

Freytag & Berndt WK 5012 und WK 012

Tip autora

Chtěli byste spojit pěší túru s noclehem? Možnost k přespání nabízejí Enzianhütte am Kieneck, Unterberg Schutzhaus, Bauernhof Garhof a Hotel Kaiser Franz Josef v obci Rohr im Gebirge.