Výlet do Ottohausu (z Knappenhofu)

Pěší túra z Parkoviště Knappenhof na Ottohaus na Raxu

• Obtížnost: těžká
  • Výstup: 1.139 Hm
  • Nejvyšší bod: 1.640 m
  • vyhlídky
  • možnost občerstvení
  • dostupnost vlakem a autobusem

Detaily pro: Výlet do Ottohausu (z Knappenhofu)

Pěší trasa od Knappenhofu po stezce  Törlweg je perfektní horskou túrou k chatě Ottohaus v horském masivu Raxalpe.

Na Rax se jde pořád nahoru! Chata Ottohaus ve výšce 1644 výškových metrů  stojí na masivu Raxalpe od roku 1983 a od té doby pořád přitahuje četné turisty. I Sigmund Freud kdysi tuto historickou chatu navštívil a nocoval v ní. K chatě se dostanete za necelé 3 hodiny pěší chůze z vrcholu Knappenberg (768 m).  Kdo má chuť, může se před túrou posilnit v hotelu Knappenhof . Trasa se nachází přímo na Cestě vídeňským alpským obloukem, takže se k ní můžete vydat také z Payerbachu nebo Reichenau a po modré značce vídeňského alpského oblouku dojdete až k hotelu Knappenhof ležícím na trase. Rovněž se může vyjít z Edlachu an Rax, což se hodí hlavně v případě příjezdu veřejnou dopravou. Ottohaus je součástí putování na Raxu od chaty k chatě tzv. „Hüttenhüpfen“, takže k chatě Ottohaus dojdete během krátké doby také od hostince Raxalpen Berggasthof  nacházejícím se přímo u horní stanice lanovky Raxseilbahn.

Nezáleží, jakou cestu si vyberete, chata Ottohaus zve k návštěvě v každém případě. Ať už k přenocování, k posezení s výhledem na alpskou zahradu Rax o rozloze 4 000 metrů čtverečních s 200 druhy rostlin typických pro oblast Rax a Schneeberg, anebo k posilnění např. v podobě legendární dřevorubecké pečínky – chatu Ottohaus nemine žádná cesta.

Parkoviště Knappenhof

Ottohaus na Raxu

Popis trasy Výlet do Ottohausu (z Knappenhofu)

Z parkoviště Knappenhof přejdete na turistickou stezku, která vás dovede na asfaltovou cestu, po niž se vydáte rovně. V pravotočivé zatáčce pokračujete stále rovně na turistickou stezku. Dojdete k rozcestí, kde se vydáte po levé cestě a jdete asi 800 m, kdy pak odbočíte prudce doprava. Přejdete silnici a pokračujete po turistické stezce. Jakmile bude možnost, odbočíte doleva na pěšinu. Následuje pak rozcestí, na kterém se držíte vpravo. Po stezce  Törlweg stoupáte nahoru přes několik serpentin přímo k horské chatě Ottohaus.

Od Vídně jedete po dálnici A2 na rychlostní komunikaci S6 Semmering a sjedete na sjezdu Gloggnitz. Pokračujete po B27 do Reichenau an der Rax, tam se dáte na kruhovém objezdu rovně a poté odbočíte doleva na silnici Trautenberg-Straße, které se stáčí doleva a přechází v Hirschwang an der Rax. Jedete směrem na Hirschwang auf Thonberg, odbočíte doprava, pak doleva, zůstáváte na Thonbergu a pokračujete až ke Knappenhofu.

Od Grazu jedete po S35 nebo A2 na rychlostní komunikaci S6 Semmering a sjedete na sjezdu Gloggnitz. Pokračujete po B27 do Reichenau an der Rax, tam se dáte na kruhovém objezdu rovně a poté odbočíte doleva na silnici Trautenberg-Straße, které se stáčí doleva a přechází v Hirschwang an der Rax. Jedete směrem na Hirschwang auf Thonberg, odbočíte doprava, pak doleva, zůstáváte na Thonbergu a pokračujete až ke Knappenhofu.

Parkoviště je k dispozici u hotelu Knappenhof

Z Vídně jedete regionálním vlakem přes Wiener Neustadt směr Payerbach-Reichenau až na konečnou. Ke Knappenhofu si můžete vzít taxi nebo využít regionální autobus 1748 (směr Prein/Rax Gh Oberer Eggl) až do zastávky  Edlach nebo Dörfl. Odtud šlapete pěšky asi 30 minut k počátečnímu bodu trasy.

Bližší informace na www.oebb.at nebo  www.vor.at

Wiener Alpen in Niederösterreich, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Schutzhütte Ottohaus, www.raxalpe.com/de/schutzhuette-ottohaus-home

Vždy s sebou vezměte odpovídající mapu. Na túru si obujte vhodnou pevnou obuv, přibalte s sebou ochranu před sluncem a deštěm a dále vodu a něco malého k jídlu. Nezapomeňte si vzít váš mobilní telefon a uložte si tísňovou linku horské záchranné služby: 140.

Bezpečnostní informace

Pěší túra ve Vídeňských Alpách má být pro vás krásným a bezpečným zážitkem, proto dodržujte následující doporučení

Při výběru trasy se ujistěte, že odpovídá vašim zkušenostem a kondici. Informujte se předem o předpovědi počasí. Počasí se může v horách změnit překvapivě rychle, proto si vždy vezměte odpovídající oblečení a vybavení (např. ochranu před deštěm).

Prověřte, jestli mají otevřeno chaty a občerstvení, které chcete cestou navštívit. Před odchodem na túru informujte další osobu o vaší trase a o plánovaném návratu.

Doporučené mapy

freytag&berndt WK022

Tip autora

Erwandern Sie die Rax mit einer Mehrtagestour - alle Tipps dazu finden Sie hier.