• Obtížnost: středně těžká
  • možnost občerstvení
  • kultura / historie
  • botanické zajímavosti

Detaily pro: Oblast světového kulturního dědictví Wachau 07 Welterbesteig Wachau 07: Aggsbach Markt-Emmersdorf (přírodní park Jauerling-Wachau)

Když vystoupíme na plató Jauerlinger Hochplateau, uvidíme okolní vesnice, věže se zvonicemi, krásné výhledy do okolí a samostatně stojící kostel hradu – Burgkircherl zu Gossam. Naše vandrování povede oblastí světového kulturního dědictví – Wachau od města Aggsbach Markt až po Emmersdorf.

Oblast světového kulturního dědictví Wachau: od Aggsbach Markt až po Emmersdorf.

Etapa vede oblastí světového kulturního dědictví Wachau od Aggsbach Markt až po obec Emmersdorf, po malebných cestičkách přes Edelberg až po náhorní rovinu Bärenreut, kde máme možnost vidět pěknou okolní krajinu. Přes Zintring a Felbring dosáhneme zříceninu hradu Gossam a následně půjdeme po historické ulici pošťáků směrem na Mödelsdorf. Po staré cestě pro transport přijdeme k renesančnímu místu Emmersdorf an der Donau, kde naše putování můžeme příjemně ukončit.

Aggsbach Markt, Marktplatz (market square)

Emmersdorf, Marktstraße (market road)

Popis trasy Oblast světového kulturního dědictví Wachau 07 Welterbesteig Wachau 07: Aggsbach Markt-Emmersdorf (přírodní park Jauerling-Wachau)

Na tržišti ve starém vinařském městě Aggsbach Markt se vydáme doleva a půjdeme okolo vinárny Heurigen Kurz vpravo nahoru. Protneme koleje železnice Wachau a poputujeme vlevo nahoru, až ke kopci Edelberg. Po pěkné lesní cestě půjdeme dál do výšky 482 metrů, ke kopci Glatzberg. Odtud vandrujeme neustále směrem do kopce až k náhorní rovině Bärenreut. Tady si vychutnáme pěkné pohledy na Jauerling a město Maria Laach, ještě předtím než půjdeme dále směrem k Zintringu, kde je pozoruhodná zvonice. V obci Weiler protneme okružní trasu Jauerling – Rundweg. U posledního domu odbočíme doleva, projdeme údolím Grimsingbachtal a dorazíme až do Felbringu k hostinci Gasthaus Waldruhe (v tomto období je zavřený!). Přejdeme hlavní cestu, vydáme sa doleva a opět přetneme okruh Jauerling-Runde. Školkou s vánočními stromečky povede naše trasa dále do lesa dolů k mlýnu Käfermühle a k potoku Felbringbach, který přetneme. Po výhodné odbočce až po kostel Burgkircherl Gossam, sledujeme trasu vlevo. Za minutu máme před sebou zříceninu s malebným kostelem hradu, kde si můžeme příjemně odpočinout. Zpátky se vydáme podél mlýna Käfermühle, přejdeme kolem domu vlevo a poputujeme po historické trase pošťáků, až po Weiler Mödelsdorf. Na konci obce odbočíme vlevo na starou cestu pro transport, ta nás přivede až po renesanční a kdysi vinařské místo Emmersdorf (v současnosti zde však už žádné vinohradnictví není). Ve městě se vydáme doleva k obrannému kostelu Heiliger Nikolaus, který turisty zve k prohlídce. Hned potom sledujeme odbočku k železničnnímu nádraží a putujeme dolů po schodech Kolomanistiege. Na jejich konci dosáhneme tržní ulici, renesanční budovy a kapličku Magdalenenkapelle, kde naše trasa končí.

A1 až po výjezd Melk, dále po B3a a B3 až po Aggsbach Markt resp. po Emmersdorf.

Kemping nebo naproti sál Venussaal v obci Aggsbach Markt resp. na parkovišti u přístaviště lodí v Emmersdorfu.

Obce jsou sedm dní v týdnu dostupné veřejnou dopravou. Dá se vrátit zpátky na začátek trasy.

Na severním břehu oblasti Wachau (WL 1: železniční nádraží Krems-Dürnstein-Weißenkirchen-Spitz-Aggsbach Markt-Emmersdorf-Bahnhof Melk) jezdí autobusy v hodinovém intervalu. Na jižním břehu (WL 2: železniční nádraží Krems-Mautern-Rossatz-Arnsdörfer-Aggsbach Dorf-Schönbühel-Bahnhof Melk) jezdí autobusy v dvouhodinovém intervalu. Do části Spitzer Graben (WL 5, Spitz-Mühldorf) funguje doprava z obce Spitz v dvouhodinovém intervalu: www.vvnb.at .

Železnice Wachaubahn funguje během víkendů a svátků (třikrát za den): www.noevog.at .

V přírodním parku Naturpark Jauerling (WL 7, www.naturpark-jauerling.at) a na kopci Göttweiger Berg (WL 4) jezdí během víkendů a svátků autobusy na objednávku, a to vždy ve fixní hodinu, musíte si je rezervovat 60 minut před odjezdem na tel. čísle: +43 810 810 278.

Stanice půjčoven jízdních kol Leihradl Nextbike (EUR 1/hodina ) jsou ve městě Aggsbach Markt a Emmersdorf, www.nextbike.at .

Další informace o možných zastávkách i ubytovacích možnostech najdete na: www.bestof-wachau.at. Best of Wachau, podniky naleznete v obci Emmersdorf.

Další možnosti návratu:

Café-Pub Donauwelle, Aggsbach Markt: otevřeny celoročně po. – ne, tel.: 02712/373.

Stanice razítek je v obci Felbring.

V Emmersdorfu je vícero hostinců, jsou otevřeny celoročně.

Jediný hostinec je v Aggsbach Markt: rodina Kurz. tel.: 0676/473 07 29. V obci Willendorf je taky vinárna Heurigen Rudolf – Schrutz, tel.: 02712/543.

Sledujte pozorně aktuální otevírací dobu vináren na: www.welterbesteig.at

Další možnosti přenocování jsou i v obci Aggsbach Markt a Emmersdorf.

K jednoduchému a pohodlnému plánování túr doporučujeme Wachau-Nibelungengau-Kremstal App, stáhněte si je jednoduše pomocí androidu nebo iPhone.

Pevná obuv na túry, pláštěnka, optimální množství nápojů a občerstvení, rovněž mapa regionu, tras a túr ve Wachau a eventuálně i kalendář Heurigen s informacemi, kde jsou otevřeny vinné sklípky. Vyjmenování výstroje najdete na: www.welterbesteig.at.