Mravenční stezka v Coroně

• okružní trasa
  • vyhlídky
  • možnost občerstvení
  • dostupnost vlakem a autobusem
  • vhodné pro rodiny s dětmi

Detaily pro: Mravenční stezka v Coroně

Tady se putuje po stopách královny lesa! Mravenčí stezka „Coronas Ameisenpfad“ v oblasti St. Corona am Wechsel nabízí objevnou výpravu pro rodiny, děti a školy.

„Po stopách královny lesa“ vede nová zážitková stezka v St. Coroně kolem 15 naučných a hravých stanovišť. Děti se dozví vše možné o životě a úkolech drobounkého, ale důležitého lesního obyvatele. Zcela oprávněně je mravenec nazýván královnou lesa, vždyť přes dlouhé úseky vleče břemena, jež jsou několikanásobně větší než jeho tělo, staví věže a tunely a udržuje při tom v čistotě louku a les. Zážitková stezka se rozprostírá v délce 2,5 km na Kampsteinu a skvěle se hodí pro rodiny s dětmi. K odpočinku poslouží na nejvyšším bodě túry u vodní nádrže „Relaxační říše“ s lehátky a lavičkami.

Start a cíl túry je u hostince Orthof. Tady také začíná nová letní bobová dráha „Alpine Coaster“, která je zárukou napětí a podráždění nervů pro celou rodinu. Po procházce nebo jízdě na bobové dráze si na posilněnou objednáte výživné nebo sladké pochoutky z hostince Gasthof Orthof.

Hostinec Gasthof Orthof

Popis trasy Mravenční stezka v Coroně

Ve výchozím bodě u hostince Orthof najdete ukazatel. Na začátku půjdete po cestě nahoru do kopce, kde vás vpravo na okraji lesa přivítá první panel zážitkové stezky. Zde začíná okruh, který se dá projít z různých směrů. Držíte se nejdříve vlevo a procházíte lesem. Po zastavení „Ameisen Reich“ (Mravenčí říše) projdete levotočivou zatáčkou a dojdete k dalšímu stanovišti. Pak se pokračuje doprava asi 100 metrů nahoru přes cestu. Vpravo na okraji lesa se nachází další zastavení. Opět pak vejdete do lesa, držíte se vpravo a dostanete se k dalšímu zastavení. Za následujícím stanovištěm „Arbeiten“ (Práce) následuje levotočivá zatáčka a pokračujete dál, kolem dalšího zastavení, překřížíte lesní cestu a přijdete k zastavení „Sauberkeit“ (Čistota). Tady opět odbočíte doprava zpátky, abyste se dostali na stezku. Po ní jdete kousíček doleva a znovu odbočíte doleva do lesa. Kolem dalšího stanoviště se dostanete na nově vybudovanou cestu. Držíte se nejdříve vlevo, pak vpravo a dorazíta na cestu k bývalé stanici vleku u retenční nádrže. Zážitková stezka vás nyní dovede do Relaxační říše kolem retenční nádrže. Pak putujete dále kolem čtyř stanovišť, vždy rovně po stezce zpátky dolů k hostinci Orthof.

Z Vídně: po jižní dálnici A2, sjezd 69 Edlitz/Aspang, dále po B54 přes Kirchberg am Wechsel, St. Corona am Wechsel a Unternberg až k hostinci Orthof.

Z Grazu: po jižní dálnici A2, sjezd 81 Aspang Markt, dále po B54  přes Aspang Markt a Unternberg až k hostinci Orthof.

Z Brucku/Muru: po S6, sjezd Semmering, dále přes Gloggnitz, Kirchberg am Wechsel, St. Corona am Wechsel a Unternberg až k hostinci Orthof.

U hostince Orthof jsou k dispozici parkovací místa.

Vlakem na nádraží Aspang a dále pak autobusovou linkou 1762 (Retter Linien) směr  Kirchberg am Wechsel až do zastávky: Unternberg GH Fahrner, potom cca 1 km pěšky k hostinci Orthof.

Vlakem na nádraží Gloggnitz a dále pak autobusovou linkou 1734  (Retter Linien) směr Kirchberg am Wechsel až do zastávky Hotel Post. Potom na zastávce Postamt přestoupit na autobus 1762 (Retter Linien) směr Aspang Markt až do zastávky Unternberg hostinec Fahrner, potom cca km pěšky k hostinci Orthof.

Více informací na: www.oebb.at , www.vor.at a www.retter-linien.at/fahrplaene

Vídeňské Alpy, www.wieneralpen.at

St. Corona, www.familienarena.at

Bring a suitable map. Wear suitable, sturdy shoes, and bring sun and rain protection, as well as water and a bite to eat. Bring your mobile phone, and save the emergency number of the mountain rescue team: 140

Bezpečnostní informace

Walking in the Viennese Alps should be a completely safe and beautiful experience. Therefore, please note the following:

Preparation

Make sure that your choice of route matches your hiking experience and your  physical condition.  Check the weather forecast. In the mountains, the weather can change surprisingly quickly. For this reason, make sure you are well-equipped (e.g. bring rain protection).

Check that the huts and refreshment stations that you want to visit along the way will be open. Tell  someone which route you have chosen, and when you hope to return, before you set off.

Doporučené mapy

freytag&berndt WK422

Tip autora

Spojte vaší pěší túru s přenocováním v oblasti Wechsel! Penzion Ödenhof v St. Corona, hned poblíž „Mravenčí stezky“ a bobové dráhy, si lze ihned rezervovat online.