Túra na Grosse Kanzel (od Pension Seiser)

Pěší túra z Penzion Seiser Toni na Wilhelm-Eichert-Hütte, Turmsteighütte nebo Hubertushaus

• Obtížnost: středně těžká
  • Nejvyšší bod: 1.053 m
  • vyhlídky
  • možnost občerstvení
  • vhodné pro rodiny s dětmi

Detaily pro: Túra na Grosse Kanzel (od Pension Seiser)

Výstup na vrchol Große Kanzel je vhodný i pro rodiny s dětmi a vede od penzionu Seiser Toni po stezce Grafenbergweg k chatám Wilhelm-Eichert-Hütte, Turmsteighütte a Hubertushaus.

Výchozí bod trasy, Pension Seiser Toni, se nachází uprostřed lesa na úpatí masivu Hohe Wand. Krásná pěší túra horskou zalesněnou krajinou vede po stezce Grafenbergsteig  nahoru na Hohe Wand. Na vrcholu Große Kanzel leží první cíl vaší túry, chata Wilhelm-Eicherthütte v nadmořské výšce 1 052 metrů, která je nejvýše položenou chatou pohoří Hohe Wand a také jednou z nejstarších horských chat. Odtud se pak také během chvilky dostanete na vrchol Plackles (1 135). Nic nebrání dopřát si příjemnou pauzu v Eichert-Hütte buď na sluneční verandě s nádherným panoramatickým výhledem na Schneeberg, anebo při špatném počasí ve vyhřívaném interiéru. A k tomu se servíruje jelítko a klobása.

Další chatou je Turmsteighütte ve výšce 1 025 m n. m. rozkládající se v idylickém prostředí uprostřed lesů a luk.  Údajně tady mají nejlepší vídeňský řízek na Hohe Wand.

U lezců je oblíbená chata  Hubertushaus (946 m) nacházející se přímo u stěny  Hochfallwand. Kdo mezitím vyhladověl, vychutná si tady nejen úžasný výhled, ale také typický sýrový knedlík Kaspressknödel a špenátové noky.

Turisté, kteří se umí zkušeně pohybovat v horském terénu, vystoupají k chatám na Große Kanzel po stezce Springlesteig s nástupem ve Zweiersdorfu, která vede k chatě Hubertushaus. Možný je také výstup po Wagnerstei. Jedná se přitom o lehké jištěné cesty. Kdo přijel na Hohe Wand autem, dostane se k chatám také po  okružní stezce přírodním parkem "Auf Wildenauers Spuren".

Penzion Seiser Toni

Wilhelm-Eichert-Hütte, Turmsteighütte nebo Hubertushaus

Popis trasy Túra na Grosse Kanzel (od Pension Seiser)

Z výchozího bodu cesty u penzionu Seiser Toni se vydáte směrem na východ a odbočíte pak doleva na pěšinu. Po této stezce pokračujete až k Wandfußsteig, kde se držíte vlevo. Takto dojdete až na modře značenou stezku Grafenbergsteig, po které půjdete doprava nahoru. Nahoře se držíte vpravo. Cesta vás dovede přímo k chatě Wilhelm-Eichert-Hütte. Dále k chatě Turmsteighütte se dostanete kolem chaty Eichert-Hütte a doleva po pěšině. Za Turmsteighütte pokračujete kousek po cestě a pak odbočíte vpravo k chatě Hubertushaus.

Od chaty Hubertushaus opět dojdete po stezce „Schaupfad“ přímo k chatě Wilhelm-Eichert-Hütte.

Od Vídně nebo Grazu jedete po dálnici A2, sjedete na sjezdu Wr. Neustadt West. Odbočíte doleva na B26 a pokračujete po B26 směrem na Puchberg am Schneeberg až do Grünbachu am Schneeberg. V Grünbachu am Schneeberg jedete dále po B26 a zabočíte pak doprava do ulice Wandstraße, poté mírně doprava na Josefiweg, mírně doprava na Amasedweg, mírně doleva na Theresia Stollen a doprava, kde zůstanete na Theresia Stollen.

Parkování je k dispozici u penzionu  Seiser Toni.

Z nádraží Wr. Neustadt Hauptbahnhof jedete regionálním vlakem směr Puchberg am Schneeberg. Vystoupíte ve stanici Grünbach am Schneeberg, odkud pokračujete s taxi nebo pěšky cca 45 minut k penzionu.

Bližší informace na  www.oebb.at nebo na www.vor.at

Wiener Alpen in Niederösterreich, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Wilhelm-Eichert-Hütte, www.hohewand-eicherthuette.at

Vezměte si vhodné oblečení a pevnou obuv. Myslete na ochranu proti dešti a slunci a vezměte s sebou dostatečné množství pití.

Vždy s sebou vezměte odpovídající mapu. Na túru si obujte vhodnou pevnou obuv, přibalte s sebou ochranu před sluncem a deštěm a dále vodu a něco malého k jídlu. Nezapomeňte si vzít váš mobilní telefon a uložte si tísňovou linku horské záchranné služby: 140.

Bezpečnostní informace

Pěší túra ve Vídeňských Alpách má být pro vás krásným a bezpečným zážitkem, proto dodržujte následující doporučení:

Při výběru trasy se ujistěte, že odpovídá vašim zkušenostem a kondici. Informujte se předem o předpovědi počasí. Počasí se může v horách změnit překvapivě rychle, proto si vždy vezměte odpovídající oblečení a vybavení (např. ochranu před deštěm).

Prověřte, jestli mají otevřeno chaty a občerstvení, které chcete cestou navštívit. Před odchodem na túru informujte další osobu o vaší trase a o plánovaném návratu.

Doporučené mapy

freytag&berndt WK5012

Tip autora

Spojte vaší pěší túru s noclehem v hotelu Spanferkelwirt Gasthof Mohr.

Nezapomeňte vzít s sebou na túru kukátko  Wiener Alpen Viewer  v praktickém ručním formátu!