Turistika na sněžnicích: Simashütte-Herrgottschnitzer-Franz Kaupe-Haus

• Nejvyšší bod: 1.328 m
  • vyhlídky
  • možnost občerstvení

Detaily pro: Turistika na sněžnicích: Simashütte-Herrgottschnitzer-Franz Kaupe-Haus

Krásná pěší túra od chaty Simashütte u Unterbergu (St. Corona) nahoru k celoročně otevřené chatě Herrgottschnitzer-Franz-Kaupe na Kampsteinu.

Pěší túra na sněžnicích začíná u chaty Simashütte u obce Unternberg/St. Corona, poblíž dolní stanice vleků Simaslifte „mini lyžařského areálu“. Simashütte je otevřená pouze v létě v rámci několikadenní ochutnávky vína „Heurige“ a jinak se pronajímá pouze pro soukromé akce. Rovnoběžně s vlekem šplháte serpentinami nahoru směrem na Kampstein. V lese můžete stoupat sněhem a vychutnat si klid a čerstvý vzduch. Cílem, respektive mezizastavením na trase je chata Herrgottschnitzerhütte, která byla pojmenována na počest Franze Kaupeho. V celoročně otevřené chatě očekávají návštěvníky chutné domácí „kremšnity“ a teplé pochoutky. Pejskaře tady přivítají huskyové patřící majiteli chaty, kteří se budou radovat z každého pohlazení. Za svůj výstup trvající dobré jeden a půl hodiny budete navíc odměněni nádherným výhledem na oblast pohoří Wechsel. Od chaty pak máte více možností na další cestu. Zkušení turisté s dobrou kondicí mohou vystoupat na vrchol Kampstein v nadmořské výšce 1 467 m. Kdo už nemá tolik času, spustí se dolů do údolí, a to buď stejnou cestou jako při výšlapu nahoru, směrem k Simashütte anebo přes Orthof do Unternbergu. Na alternativní cesty od Herrgottschnitzer se můžete podívat na okruhu „Kampsteinrunde“.

Simashütte (St. Corona)

Herrgottschnitzerhütte (Kampstein)

Popis trasy Turistika na sněžnicích: Simashütte-Herrgottschnitzer-Franz Kaupe-Haus

Túru zahájíte západním směrem nahoru do kopce téměř paralelně s lyžařským vlekem. Jdete rovně, až ke křižovatce ve tvaru T. Tady odbočíte doprava. Odtud pak stoupáte serpentinami nahoru. Prudce odbočíte doleva, na dalším rozcestí se držíte vpravo a za chvilku odbočíte prudce doprava. Po chvíli se cesty opět rozdvojují, tady se vydáte doleva. Pokračujete cestou přes levotočivou a pravotočivou zatáčku až ke křižovatce poblíž horní stanice vleků Simaslifte. Tady odbočíte prudce vlevo. Pokračujete doleva, pak se držíte vpravo a přejdete přes silnici. Opět přijdete na vaši stezku, kde odbočíte jednou doleva a přes stezku rovně se pak dostanete k chatě  Herrgottschnitzer-Franz-Kaupe-Haus.

Od Vídně jedete po dálnici A2, sjedete výjezdem Edlitz, směr Aspang. Pokračujete po Wechsel Straße/B54 do Aspangu. Na kruhovém objezdu sjedete třetím výjezdem (Gutenberggasse). Odbočíte doprava na Bahnstraße, pak lehce doprava na Mühlgasse, Mühlgasse vede lehce doprava a přechází v Sonneck. Dále po L137 až do Unternbergu. V centru obce přes Unternberg jedete na Außerneuwald. Odbočíte doprava na Tauchner a po této silnici přijedete až na konec.

Možnost parkování u chaty Simashütte.

Z hlavního nádraží Wr. Neustadt jedete regionálním vlakem (směr Aspang-Markt) až do konečné stanice. Dále pokračujete regionálním autobusem 1762 (směr Kirchberg Wechsel Hotel). Vystoupíte na zastávce Unternberg Gasthof Fahrner. K výchozímu bodu trasy u chaty Simashütte je to ještě přibližně půl hodiny pěšky.

Další informace na: www.vor.at nebo www.oebb.at

Wiener Alpen in Niederösterreich Tourismus GmbH, +43 2622/78960, www.wieneralpen.at

Potřebujete sportovní zimní oblečení (nepromokavé, větruodolné a prodyšné), nepromokavé zimní nebo turistické boty, rukavice, čepici a sluneční brýle. Batoh s müsli tyčinkami a nápojem v termosce. Náhradní oblečení na převlečení, kuklu a druhý pár rukavic, lyžařské brýle a opalovací krém.

Bezpečnostní informace

Tísňová linka horské záchranné služby: 140

Evropské číslo tísňového volání: 112

Pěší túry ve Vídeňských Alpách by se pro vás měly stát krásným a bezpečným zážitkem. Dodržujte proto tato pravidla:

Příprava

Při výběru trasy se ujistěte, že odpovídá vašim zkušenostem a kondici. Informujte se předem o předpovědi počasí. Počasí v horách se může změnit překvapivě rychle. Vycházejte proto na túry vždy patřičně vybaveni (např. ochrana proti dešti).

Prověřte, jestli mají otevřeno chaty a občerstvení, která chcete cestou navštívit. Než se vydáte na túru, zanechejte někomu informace o vaší trase a plánovaném návratu.

Tip autora

Turistika v regiónu Wechsel se ideálně kombinuje s ubytováním například v prádzninovém domě Ferienhaus Gruber-List nebo v Ofnerhof v Unterbergu!