VAO - Etapa 19: Markt Piesting - Bad Fischau

Pěší túra z Markt Piesting, parkoviště v centru obce u infopavilonu na Bad Fischau, Kirchenplatz

• Obtížnost: středně těžká
  • Nejvyšší bod: 520 m

Detaily pro: VAO - Etapa 19: Markt Piesting - Bad Fischau

19. a poslední etapa Cesty vídeňským alpským obloukem (VAO) se odehrává za doprovodu lesů, skalních stěn a jeskyň. Vrcholem na závěr je obec Bad Fischau se svými historickými termálními lázněmi, které jsou v provozu po celý rok.

Kolem poslů masivu Hohe Wand, tam, kde se ukrývají jeskyně a lesy se mírně ohýbají ve větru, putujete ven z údolí Piestingtal směrem k velké rovinaté vídeňské krajině. Pohled klouže přes Vídeňskou pánev, zachytí se o pohoří Bucklige Welt a ukáže vám, že každý alpský oblouk také jednou končí. Po túře si příjemně oddechnete a užijete si průzračnou vodu v termálních lázních nebo nakouknete do tajemství zámku Fischau. Poslední vyhlídková místa vídeňského alpského oblouku jsou Červený kříž a Blumberg, na kterých máte možnost si ještě jednou v duchu projít celou cestu.

Markt Piesting, parkoviště v centru obce u infopavilonu

Bad Fischau, Kirchenplatz

Popis trasy VAO - Etapa 19: Markt Piesting - Bad Fischau

S pohledem upřeným na Markt Piesting vyrážíte vpravo kolem parkoviště, v levotočivé zatáčce sejdete doprava ze silnice do uličky Badgasse a pokračujete po úzké cestě nahoru, kde projdete pod spolkovou silnicí. Levotočivou serpentinou stoupáte nahoru k hasičské zbrojnici a pokračujete doprava po cestě dále mírně do kopce. Po levé straně se nachází koupaliště Waldbad Markt Piesting, za božími mukami s dřevěnými šindeli zabočíte doprava na úzkou lesní stezku lehce stoupající nahoru. Stezka vede k rozcestí u stromu se svatým obrázkem. Dáte se doleva na lesní cestu vedoucí do kopce a budete žasnout nad množstvím borovic černých, které byly nařezány pro získání pryskyřice. Značená turistická stezka vás povede kolem lavičky borovicovým lesem k Červenému kříži (Rotes Kreuz), kde vás uchvátí výhled na Hohe Wand.

Na rozcestí u Červeného kříže odbočíte doleva na lesní cestu směrem na Bad Fischau a po několika minutách zahlédnete po pravé straně vyhlídkové místo Červený kříž. Dále pokračujete po lesní cestě v borovicovém lese, na rozdvojení se držíte vlevo a sledujete modré značení vídeňského alpského oblouku. Po krátkém sestupu narazíte na rozcestí a odbočíte doprava směrem na Waldandacht a Marchgraben. Stezka je trochu nepohodlná, než pak odbočíte vpravo na naučnou stezku o smolaření Pecherlehrpfad a pokračujete dolů. Po dřevěné lávce přejdete přes potok, zahnete doleva směrem k dětskému hřišti, na smrku zahlédnete upevněné kolo se čtyřmi sedly a stočíte se doprava na modře značenou lesní cestu, která vás dovede na mýtinu se závorami po levé straně. Pokračujete vlevo od všech závor po lesní stezce dále. Jdete do kopce stále houstnoucím smrkovým lesem, kdy vás pak značení u spíše neviditelného rozdvojení stezky odvede doleva. Po trochu zarostlých stezkách dojdete k posedu a kousek za ním se ocitnete na modře značené stezce roklinou, kterou dále stoupáte doprava nahoru. Projdete kolem obory a rovně přejdete louku rozprostírající se před vámi a pokračujete po lesní cestě směrem na Bad Fischau. Značené lesní stezky vás povedou dolů k silnici, přes kterou přejdete mírně doleva a vydáte se po z části úzké lesní stezce vedoucí z mírného kopce k dřevěné chatě s odpočívkou. Při sestupu do Bad Fischau několikrát překřížíte lesní naučnou stezku, poblíž „Kaisereiche“ (Císařský dub) můžete vlevo vystoupat na Blumberg, poslední vyhlídkové místo vídeňského alpského oblouku.

Sloní hřiště necháte vpravo za sebou, při vstupu na lesní naučnou stezku dojdete k parkovišti a kousek za ním zabočíte doleva na silnici. Kolem hospůdky Gadenkeller přijdete do centra obce Bad Fischau v blízkosti termálních lázní. Tady končí 19. a poslední etapa Cesty vídeňským alpským obloukem.

Od Vídně nebo Grazu jedete po A2 a na sjezdu Wöllersdorf sjedete z dálnice. Pokračujete po B21 podle ukazatelů do Markt Piestingu.

Parkování je možné u Obecního úřadu Markt Piesting.

Vlakem můžete jet přes Wiener Neustadt na nádraží Markt Piesting.

Více informací na www.oebb.at

Projděte si také navazující trasy:

VAO - Etapa 18: Waxeneckhaus - Markt Piesting

Vídeňské Alpy v Dolním Rakousku, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Vždy si s sebou vezměte mapy dané oblasti, pevnou turistickou obuv, ochranu proti slunci a dešti a rovněž vodu a nějakou maličkost k jídlu. Vezměte si mobilní telefon a uložte si číslo horské záchranné služby pro tísňová volání: 140.

Bezpečnostní informace

Pěší túry ve Vídeňských Alpách by se pro vás měly stát krásným a bezpečným zážitkem. Dodržujte proto tato pravidla:

Příprava

Při výběru trasy se ujistěte, že odpovídá vašim zkušenostem a kondici. Informujte se předem o předpovědi počasí. Počasí v horách se může změnit překvapivě rychle. Vycházejte proto na túry vždy patřičně vybaveni (např. ochrana proti dešti).

Prověřte, jestli mají otevřeno chaty a občerstvení, která chcete cestou navštívit. Než se vydáte na túru, zanechejte někomu informace o vaší trase a plánovaném návratu.

Doporučené mapy

Freytag & Berndt WK 012 und 5012

Tip autora

Možnost občerstvení a noclehu vám na této trase nabízí Hubertushof Fromwald. Před cestou domů z Bad Fischau se ještě zásobte lahůdkami z obchůdku Schneebergland Genussladen.