Annaberg - Tirolerkogel - Eibl - Türnitz

• vyhlídky
  • možnost občerstvení

Detaily pro: Annaberg - Tirolerkogel - Eibl - Türnitz

Turistická trasa z Annabergu přes Tirolerkogel a Eibl do Türnitzu cestou nabízí kouzelnou flóru a velkolepý výhled do všech světových stran. Obzvlášť na podzim lze při jasném počasí dohlédnout až do Wachau a Gesäuse.

Na turistické trase se pokocháte nádhernou flórou severního Alpského podhůří a velkolepým rozhledem na pastviny vrcholu Tirolerkogel. Trasa je velmi oblíbená také v zimě, kdy nabízí pohádkový výhled na zasněžené vrcholky Alp. Z vršku Tirolerkogelu (1377 m n. m.) se rozprostírá výhled od Schneebergu až na Gesäuse a severovýchodním směrem až do Wachau.

Obec Annaberg

Popis trasy Annaberg - Tirolerkogel - Eibl - Türnitz

Z velkého parkoviště východně od Annabergu (kříž na památku lavinovým obětem při pádu laviny z vrcholu Scheiblingberg) jdete po štěrkové cestě pohodlně až ke „Gscheid”. Tady se dáte doleva prudším stoupáním ke hraně hory a do tzv. „Specktal“  (zajímavé vrásnění v gutensteinském vápenci na levé straně cesty), kde brzy přijdete k chatě Halterhütte. Zkrátíte si cestu serpentinami a půjdete vlevo rovně přes svah porostlý stromy, kde se otevírá stále krásnější výhled na Annaberger Haus. Odtud pokračujete po hřebeni kolem skalních sesuvů „Ödhofmäuer“ a stoupáte klikatou pěšinou smrkovým lesem k chatě horské záchranné služby Österleinbrunn. Tady se vydáte lehce zalesněným terénem nahoru na „Karnerhofspitz” a pak nádhernou krajinou na hřebeni scházíte do sedla u bývalé chaty Eiblhaus. Dále šlapete doprava po vozové cestě  přes Schildbachrotte do Türnitzu. Cesta zpět do Annabergu je možná autobusem společnosti Postbus.

A1 sjezd Ybbs/Donau - B 25 směr Wieselburg - přes Wieselburg směr Eisenstraße - u B 28/Puchenstubener Straße odbočit doleva - B 28 směr Puchenstuben – jedete po B 28 - v Lassingrotte odbočit doleva na B 20– Annaberg

Annaberg

Tourismusverein Mitterbach Hauptstraße 14 3224 Mitterbach  Tel./ Fax 03882/42 11  tourismus@mitterbach.at  www.mitterbach.at

Doporučené mapy

Mostviertel Tourismus, Töpperschloss Neubruck, Neubruck 2/10, 3270 Scheibbs, T +43/7482/204 44, info@mostviertel.at, www.mostviertel.at/prospekte