Sluneční promenáda v Payerbachu - zimní okruh pro zdraví „Tut Gut“

• okružní trasa
  • vyhlídky
  • možnost občerstvení
  • vhodné pro rodiny s dětmi
  • kultura / historie
  • botanické zajímavosti
  • faunistické zajímavosti
  • vhodné pro kočárky

Detaily pro: Sluneční promenáda v Payerbachu - zimní okruh pro zdraví „Tut Gut“

Také v zimě idylická procházka pro celou rodinu s nádhernými výhledy na nejkrásnější promenádě Payerbachu – „Sluneční promenádě“.

UPOZORNĚNÍ:  Tato stezka se upravuje také v zimě. Dávejte přesto pozor na kluzká místa!  Doporučujeme pevnou obuv a voděodolné outdorové oblečení.

S pozitivním efektem, že také v zimě děláte něco dobrého pro své zdraví, si na této procházce můžete vychutnat jen tak mimochodem celou směsici z kultury, her a zábavy a ještě k tomu radost z pohybu ve volné přírodě. Zahřejte tělo i duši na příjemném zimním sluníčku a třeba také u lahodného moučníku, čaje nebo kávy v oblíbené cukrárně Konditorei Alber.

Pavillon, centrum obce Payerbach

Popis trasy Sluneční promenáda v Payerbachu - zimní okruh pro zdraví „Tut Gut“

Okružní trasu pro zdraví „Tut gut Rundweg“ po Sluneční promenádě začínáme u obecního úřadu nebo budovy Pavillon na ulici Dr. Coumontstraße ve směru na Reichenau. Od koupaliště jdeme po cestě dále do stinného parku, v kterém můžeme obdivovat „Miniatur- Jubiläumshäuschen“ a malou povětrnostní stanici. Zůstáváme na Dr. Coumont Straße a cesta nás vede kolem historických vil, minigolfového hřiště a tenisových kurtů, jež se v zimě s oblibou používají jako kluziště, až k viaduktu Schwarzaviadukt, což je nejdelší viadukt železnice Semmeringbahn – památky UNESCO. Tady přejdeme přes řeku Schwarza po Ghegasteg, dřevěné konstrukci rakouské armády,

Poté přejdeme po přechodu přes hlavní cestu. Cesta nás vede dále po ulici Anton Weiser Straße zpět až k ulici Bahnstraße. Pokud tady odbočíme doprava a u hotelu Hübner/Payerbacher Hof přejdeme křižovatku, dostaneme se hned zpátky do výchozího bodu „krátkého okruhu“.

„Delší varianta“ nás povede přímo kolem „Vinoduktu“ po nezpevněné pěší cestě. Ta nás směřuje kolem „drážního vedení“ a ohromující přírodní zahrady včetně zazimovaných včelích úlů a pobíhající drůbeže na ulici Baurat Schneider Straße . Dávejte pozor, protože tento úsek se v zimě neudržuje!

Stezka „Tut Gut Weg“ nás nyní vede rovně průchodem přes statek Geyerhof nahoru do kopce. Procházíme kolem poklidně se pasoucího skotského náhorního skotu a u statku Geyerhof se držíme vpravo a necháváme tento zemědělský a lesnický podnik, kterým jsme předtím procházeli, za námi. Nyní se nacházíme na Sluneční promenádě,  jež nabízí výjimečný výhled na údolí Payerbachu až směrem k vrcholům Gloggnitz, Semmering, Kreuzberg, Gahns a mohutnému Raxu. Po krátkém odpočinku na některé z mnoha laviček podél Sluneční promenády pokračujeme dále na Werning. Nyní se schází pohodlně z kopce dolů.

Dále přes železniční přechod přicházíme ke kapli "Werningkapelle", u které odbočíme doprava a vydáváme se do ulice Schulgasse. Procházíme ulicí Schulgasse, kolem školní budovy až k Bahnstraße. Držíme se vlevo a jdeme kolem Payerbacher Hof/ Hotel Hübner, kde na semaforech přejdeme cestu a most a dostaneme se opět do našeho výchozího bodu u obecního úřadu nebo budovy Pavillon.

Od Vídně nebo Grazu po dálnici A2 a na dálničním uzlu Seebenstein vyjedete na výjezdu směr Semmering. Pokračujete po rychlostní silnici S6-Semmeringschnellstraße po výjezd Gloggnitz – a dále směr Payerbach/Reichenau (Raxgebiet).

Na jediné světelné křižovatce v Payerbachu odbočíte doleva a přejedete most. Nyní se nacházíte na náměstí, kde najdete dostatek parkovacích míst.

Parkoviště jsou například u budovy Pavillon ve středu obce, u silnice B27 a dále Park&Ride u nádraží Payerbach-Reichenau. Z nádraží jdete do centra cca 5 minut pěšky.

Vlak:Další železniční uzel je Wiener Neustadt. Více informací o jízdních řádech najdete na: www.oebb.at

Autobus: Do Payerbachu jezdí autobusové linky Retter 1746,1748, 1746/48; Jízdní řád si můžete stáhnout na http://www.retter-linien.at/

www.payerbach.at

www.tourismus-payerbach.at

Wiener Alpen in Niederösterreich, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

V zimě kvalitní a teplá obuv s dobře profilovanou podrážkou.

Bezpečnostní informace

Tato procházka nebo turistická okružní trasa je díky malým výškovým rozdílům a terénu vhodná i pro děti. Protože je ale na určitých úsecích nutno počítat s auty, nenechávejte své děti nikdy pobíhat samotné bez dozoru! Tuto procházku nebo turistickou okružní trasu zvládnete bez problémů také s kočárkem. Úsek od „Vinoduktu“ (ulice (Anton Weiser Straße) po nezpevněné stezce až k železničnímu podchodu (průchod "Geyerhofdurchlass") na ulici Baurat Schneider Straße se v zimě neudržuje. Tzn., že v případě sněhu nebo náledí se doporučuje v závislosti na situaci a odhadu vlastních sil použít variantu po cestě Wasserleitungsweg  až na křižovatku Baurat Schneider Straße a odtud pak dále k železničnímu podchodu, platí to především pro kočárky.

Doporučené mapy

Payerbach guides and local trail maps are available at the entrance to the council office, Ortplatz 7, 2650 Payerbach or during opening hours at the tourist office, Ortsplatz 7, 2650 Payerbach. We would be happy to send all of the information to you via post!

Tip autora

Na náměstí také najdeme oblíbenou cukrárnu Alber. V chladných dnech ideální místo, abychom se po naší procházce opět zahřáli u čaje nebo kávy a třeba chutného moučníku.