VAO - Etapa 16: Öhler Schutzhaus - Pernitz

• Nejvyšší bod: 1.217 m
  • Österreichisches Wandergütesiegel

Detaily pro: VAO - Etapa 16: Öhler Schutzhaus - Pernitz

16. etapa Cesty vídeňským alpským obloukem (VAO) prochází po zalesněných hřebenech střechou horského pásma Dürre Wand. Vrcholným bodem je „vrchol“ Plattensteinu, chata Gauermannhütte, z které se otevírá úžasný výhled přes panorama hor až do Pernitzu.

Etapa od chaty Öhlerschutzhaus do obce Pernitz prochází horským pásmem Dürre Wand a kolem jeho dvou atraktivit, jeskyní Erzlochhöhle a Tablerhöhle. Dále se jde severním směrem k hoře Plattenstein, kde se od chaty Gauermannhütte nabízí neuvěřitelný výhled v 360° na okolní krajinu. Výjimečné místo! Cesta pokračuje dále přes Weidmannsfeld do Pernitzu.

Öhler Schutzhaus

Pernitz, obecní úřad

Popis trasy VAO - Etapa 16: Öhler Schutzhaus - Pernitz

Po srdečném rozloučení vyrážíte na další cestu vídeňským alpským obloukem s konečným bodem dnešní trasy v obci Pernitz. Od chaty Öhlerschutzhaus se vydáte po značené mírně stoupající hřebenovce v lese s několika výhledy na Katharinenschlag. Z východní strany nejvyššího bodu horského pásma Dürre Wand několikrát zahlédnete masiv Hohe Wand. Společně s červeně značenou stezkou Nordalpenweg a turistickým okruhem Piestingtaler Rundwanderweg vedou luční a lesní stezky z mírného kopce k chatě Gauermannhütte stojící na skalnatém kopci Plattenstein (otevřeno v sobotu, v neděli a o státcích). Pokračujete severovýchodním směrem po krásné hřebenové stezce, projdete kolem jeskyně Tablerhöhe  dále dolů. V sedle jižně od kopce Martersberg se vydáte po pravé straně po pěší cestě a po ní projdete nad osadou Ungerberg k vozové cestě. Tady zahnete doleva, nejdříve jdete pár metrů nahoru a pak putuje severním směrem dolů a držíte se vpravo na vozové cestě směrem na Waidmannsfeld. V malém sedle máte možnost odbočit doprava na lesní cestu směrem k hostinci Michlwirt. Pokračujete ale dále po vídeňském alpském oblouku, za přibližně deset minut na okraji lesa zahnete vlevo a po louce směrem dolů přes potok Waidmannsbach dojdete na silnici u Waidmannsfeldu. Tady se držíte vlevo, po chvilce zabočíte mírně doprava na cestu Auweg a po modře značené turistické stezce putujete k Ochsenheide. Narazíte na spojovací silnici Pernitz-Waidmannsfeld, po které půjdete 500 m směrem na sever. Za parkovištěm přejdete na lesní stezku a zkrátíte si tak úsek po silnici, na kterou se vrátíte zase před Neusiedlem. Obcí projdete po silnici Hauptstraße a po několika minutách se dostanete na silnici B21 u Pernitzu. Vpravo vidíte nádraží Pernitz-Muggendorf, centrum s obecním úřadem následuje po chvíli vpravo od B21.

Horská chata Öhlerschutzhaus se nachází v horském terénu a je přímo dostupná jen pěšky.

Od Vídně a Grazu přijedete po A2 ke sjezdu Wr. Neustadt West. Pokračujete po B26 do obce Puchberg am Schneeberg.

Parkování je možné v Losenheimu na parkovišti u sedačkové lanovky na Schneeberg a také v Puchbergu/Schneebergu.

Horská chata Öhler Schutzhaus se nachází v horském terénu a není přímo dostupná veřejnými dopravními prostředky.

Doporučuje se proto tuto trasu spojit s předchozí etapou Edelweißhütte-Öhlerschutzhaus anebo s následnou etapou Öhlerschutzhaus-Pernitz. Vlakem můžete jet přes Wiener Neustadt na nádraží Puchberg, Tady přestoupíte na regionální autobus 1720 do Losenheimu a vystoupíte na zastávce u sedačkové lanovky. Sedačkovou lanovkou Schneebergbahn se vyvezete do bezprostřední blízkosti chaty Edelweißhütte. Jako alternativu můžete zvolit také pěší výstup přímo k chatě Öhlerschutzhaus z Puchbergu/Schneebergu.

Více informací na www.oebb.at

Projděte si také navazující trasy:

VAO - Etapa 15: Edelweißhütte - Öhler Schutzhaus

VAO - Etapa 17: Pernitz - Waxeneckhaus

Vídeňské Alpy v Dolním Rakousku, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Vždy si s sebou vezměte mapy dané oblasti, pevnou turistickou obuv, ochranu proti slunci a dešti a rovněž vodu a nějakou maličkost k jídlu. Vezměte si mobilní telefon a uložte si číslo horské záchranné služby pro tísňová volání: 140.

Bezpečnostní informace

Pěší túry ve Vídeňských Alpách by se pro vás měly stát krásným a bezpečným zážitkem. Dodržujte proto tato pravidla:

Příprava

Při výběru trasy se ujistěte, že odpovídá vašim zkušenostem a kondici. Informujte se předem o předpovědi počasí. Počasí v horách se může změnit překvapivě rychle. Vycházejte proto na túry vždy patřičně vybaveni (např. ochrana proti dešti).

Prověřte, jestli mají otevřeno chaty a občerstvení, která chcete cestou navštívit. Než se vydáte na túru, zanechejte někomu informace o vaší trase a plánovaném návratu.

Doporučené mapy

Freytag & Berndt WK 012

Tip autora

V chatě Öhlerschutzhaus se můžete posilnit a přespat, chata Gauermannhütte je v provozu o víkendech.

Zkombinujte vaši pěší túru s noclehem v hotelu Tirolerhof v Pernitzu.