VAO - Etapa 5: Kirchschlag - Bad Schönau

Pěší túra z Kirchschlag, památník císaře Františka Josefa na Bad Schönau, informační centrum

• Obtížnost: lehká
  • Nejvyšší bod: 626 m
  • Österreichisches Wandergütesiegel

Detaily pro: VAO - Etapa 5: Kirchschlag - Bad Schönau

5. etapa Cesty vídeňským alpským obloukem (VAO) je pestrou hrou, v které účinkují kopce, příkopy, jehličnaté a smíšené lesy. Krátká etapa tak dopřeje výjimečný zážitek z krajiny.

Obyvatelé krajiny Bucklige Welt prokázali svou odhodlanost a statečnost, když jejich domov ohrožovali válečníci z Osmanské říše, kuruci. Poslední otvory po střelách v bráně opevněného kostela Bad Schönau svědčí o tvrdých bojích a o statečnosti obyvatel Bucklige Welt. Opevněné kostely byly často jedinou ochranou před vpády kuruců. Hradní zřícenina Kirschlag s nádherným výhledem vás vtáhne do své turbulentní minulosti. Také turecké fontány a pozůstatky po kurucích připomínají tyto doby.

Kirchschlag, památník císaře Františka Josefa

Bad Schönau, informační centrum

Popis trasy VAO - Etapa 5: Kirchschlag - Bad Schönau

5. etapa začíná u informačního panelu s vídeňským alpským obloukem stojícího u památníku císaře Františka Josefa vedle hotelu Post v Kirschlagu. Po pěší cestě vystoupáte ke hradní zřícenině. Po průzkumu zříceniny vyjdete hlavní branou přes dřevěný most ven a spatříte před sebou mohutnou věž s vyhlídkou nahoře na vyhlídkové plošině. Po štěrkové cestě sejdete dolů k malému parkovišti a vydáte se mírně doleva na lesní naučnou stezku. Projdete kolem sekvoje a u odpočívky odbočíte doprava na vozovou cestu. Strmou cestičkou v příkopu stoupáte nahoru, kde už je cesta rovinatější a odbočuje doprava na vyšlapanou pěšinu.

Úzká lesní stezka vede k rozcestí, které se nachází relativně na rovině, vídeňský alpský oblouk pokračuje po štěrkové cestě do kopce okrajem lesa. Projdete kolem statku po pravé ruce a dojdete na vyvýšeninu Sechterleiten a k vysílači. Na cestě pak odbočíte doprava a po několika minutách chůze po okraji silnice přejdete na lesní cestu, po které pokračujete vlevo směrem na Bad Schönau a po chvilce odbočíte zase doleva. Po lesní cestě scházíte dolů k silnici, přejdete přes lávku a pár metrů jdete po silnici. Krátce před cedulí Kirschlag přejdete silnici na druhou stranu a pokračujete po červené značce po silnici Seiserstraße, z které po pár metrech sejdete doleva a putujete po strmé polní cestě směrem do kopce. Míjíte usedlost a po polní cestě scházíte mírně dolů do Maierhöfenu a do centra obce. U domu č. 11 odbočíte vlevo a po značkách jdete mírně do kopce ke kapli. U ní odbočíte doleva a po vozové cestě pokračujete mírně doprava směrem na návrší. Krásná panoramatická stezka klesá dolů kolem okraje lesa k sedlu, na kterém odbočíte doprava směrem na Bad Schönau. Po krátkém odskočení k opevněnému kostelu putujete dolů do centra a naproti hotelu Geier odbočíte na cestu Kurhausstraße. Po pravé straně se nachází informační centrum.

Z Vídně jedete po A2 a na sjezdu Krumbach pokračujete směr Maďarsko, pak jedete na přípojku Krumbach a držíte se ukazatelů do Kirschlagu.

Z Grazu jedete po A2 a z dálnice sjedete na výjezdu Aspang a pokračujete směrem na Zöbern. Dále pak sledujete ukazatele na Kirschlag.

Pod zříceninou Kirschlag u památníku císaře Františka Josefa se nachází veřejné parkoviště.

Z nádraží Wiener Neustadt jezdí do Kirschlagu regionální autobus 7860 společnosti VVNB nebo z nádraží  Edlitz-Grimmenstein jezdí linka 1772.

Bližší informace jsou uvedeny na www.oebb.at

Projděte si také navazující trasy:

VAO - Etapa 4: Wiesmath - Kirchschlag

VAO - Etapa 6: Bad Schönau - Gschaidt

VAO – Regionální trasa C: Krumbach - Kirchschlag

VAO – Regionální trasa D: Bad Schönau - Krumbach

Vídeňské Alpy v Dolním Rakousku, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Tourismusinformation Bad Schönau, www.badschoenau.at, +43 / 2646 / 8284

Gemeinde Kirchschlag in der Buckligen Welt, www.kirchschlag-bw.gv.at, +43 / 2646 / 22130

Vždy si s sebou vezměte mapy dané oblasti, pevnou turistickou obuv, ochranu proti slunci a dešti a rovněž vodu a nějakou maličkost k jídlu. Vezměte si mobilní telefon a uložte si číslo horské záchranné služby pro tísňová volání: 140.

Bezpečnostní informace

Pěší túry ve Vídeňských Alpách by se pro vás měly stát krásným a bezpečným zážitkem. Dodržujte proto tato pravidla:

Příprava

Při výběru trasy se ujistěte, že odpovídá vašim zkušenostem a kondici. Informujte se předem o předpovědi počasí. Počasí v horách se může změnit překvapivě rychle. Vycházejte proto na túry vždy patřičně vybaveni (např. ochrana proti dešti).

Prověřte, jestli mají otevřeno chaty a občerstvení, která chcete cestou navštívit. Než se vydáte na túru, zanechejte někomu informace o vaší trase a plánovaném návratu.

Doporučené mapy

Freytag & Berndt WK 422

Tip autora

Spojte pěší túru do Bad Schönau s pobytem v pokoji pro požitkáře v hotelu Weber. Nabídky k objednání najdete