VAO - Etapa 6: Bad Schönau - Gschaidt

• Österreichisches Wandergütesiegel
  • vyhlídky

Detaily pro: VAO - Etapa 6: Bad Schönau - Gschaidt

6. etapa Cesty vídeňským alpským obloukem začíná ve městě Bad Schönau s lázeňským parkem jako atraktivitou při zahájení výšlapu. Po výstupu na Hutwitsch se z rozhledny pokocháte širokým výhledem do otevřeného kraje.

Lázeňský park osázený květinami je atraktivitou při zahájení výšlapu v Bad Schönau před výstupem na Hutwisch. Cesta vede do kopce do nadmořské výšky 900 m, vyhlídka Hutwisch skýtá dechberoucí výhled do otevřeného kraje jihu země a do Panonské pánve. Krásné vysokohorské cesty vedou na posledních kilometrech do Gschaidtu.

Bad Schönau, informační centrum

Gschaidt, centrum obce

Popis trasy VAO - Etapa 6: Bad Schönau - Gschaidt

Od turistického informačního centra v Bad Schönau vyjdete po ulici Kurhausstraße směrem k lázeňskému centru a před ním odbočíte vlevo na cestu vedoucí lázeňským parkem. Projdete nádherným parkem kolem pavilonu a jezírka ke kapli sv. Rozálie, odbočíte vpravo, minete tenisové kurty a vstoupíte do lesa. Na prvním rozcestí turistických stezek se držíte vlevo a jdete po dobře značené turistické stezce stále do kopce směrem na Hutwitsch a Höhwirt. Krátce před cestou u Höhwirt narazíte u polní cesty na křižovatku turistických stezek. Přejdete přes polní cestu doleva a pokračujete po značené stezce směrem na Hutwisch. Po několika metrech se pak u rozcestí držíte vpravo a stoupáte blízko silnice k dalšímu rozcestníku, u kterého se vydáte doleva nahoru k rozhledně na kopci Hutwisch. Po dostatečné pauze v nejvyšším patře rozhledny se pak přes louku vrátíte kousek zpátky, nepůjdete ale doprava nahoru, ale držíte se vlevo a putujete po zeleně a žlutě značené přístupové stezce Alpannonia směrem dolů do Hochneukirchenu. Projdete doprava kolem hřiště a po krátkých výstupech pak pokračujete mírně dolů na Hochneukirchen. Jdete kolem kostela a kousek za ním zahnete vpravo do uličky Waldgasse. Za posledními domy obce putujete mírně z kopce po okraji lesa, ignorujete žlutou a modrou odbočku po pravé straně a procházíte po lesní cestě dolů k hospodářské cestě. Tuto přejdete a zatáčkami stoupáte po lesní cestě nahoru do Hattmannsdorfu. Do obce přijdete zleva od silnice a po pár metrech zahnete u místní kaple vpravo na značenou turistickou stezku, která vás po lesních a lučních stezkách dovede přes Kagerriegel do Gschaidtu.

Z Vídně jedete po A2 a na sjezdu Krumbach pokračujete směrem Maďarsko, pak sjedete na přípojku Krumbach. Držíte se ukazatelů do Bad Schönau.

Z Grazu jedete po A2 a na sjezdu Aspang sjedete z dálnice a pokračujete směrem na Zöbern. Držíte se ukazatelů do Bad Schönau.

V Bad Schönau na náměstí jsou k dispozici veřejná parkovací místa.

Vlakem pojedete z Wiener Neustadt do nádraží Edlitz-Grimmenstein a odtud pokračujete regionálními autobusy do Bad Schönau.

Bližší informace jsou uvedeny na www.oebb.at

Projděte si také navazující trasy:

VAO - Etapa 5: Kirchschlag - Bad Schönau

VAO - Etapa 7: Gschaidt - Mönichkirchen

VAO – Regionální trasa D: Bad Schönau - Krumbach

VAO – Regionální trasa E: Gschaidt - Feichten - Krumbach

Vídeňské Alpy v Dolním Rakousku, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Tourismusinformation Bad Schönau, www.badschoenau.at, +43 / 2646 / 8284

Vždy si s sebou vezměte mapy dané oblasti, pevnou turistickou obuv, ochranu proti slunci a dešti a rovněž vodu a nějakou maličkost k jídlu. Vezměte si mobilní telefon a uložte si číslo horské záchranné služby pro tísňová volání: 140.

Bezpečnostní informace

Pěší túry ve Vídeňských Alpách by se pro vás měly stát krásným a bezpečným zážitkem. Dodržujte proto tato pravidla: Příprava Při výběru trasy se ujistěte, že odpovídá vašim zkušenostem a kondici. Informujte se předem o předpovědi počasí. Počasí v horách se může změnit překvapivě rychle. Vycházejte proto na túry vždy patřičně vybaveni (např. ochrana proti dešti). Prověřte, jestli mají otevřeno chaty a občerstvení, která chcete cestou navštívit. Než se vydáte na túru, zanechejte někomu informace o vaší trase a plánovaném návratu.

Doporučené mapy

Freytag & Berndt WK 422

Tip autora

V květinové obci Bad Schönau se nachází hotel rodiny Weber. Jaké by to bylo dopřát si před pěší túrou nocleh v apartmánu pro požitkáře? Nabídky k objednání najdete tady. Také penzion Genießerpension Dopler zve k pobytu v pokoji pro požitkáře. Nabídky k objednání jsou uvedeny tady.

Určitě se doporučuje projít se po lesní zážitkové stezce v Gscheidtu, kterou si lze dle libosti připojit k etapě.