Zimní turistika na úpatí Schneebergu

• možnost občerstvení
  • horská železnice

Detaily pro: Zimní turistika na úpatí Schneebergu

Jestli v pevných turistických botách nebo na sněžnicích, tato zimní pěší túra nabízí cestu „oklikou“ se spoustou výhledů od chaty Edelweißhütte na Schneebergu dolů do údolí.

UPOZORNĚNÍ: Pozor, tato turistická stezka nemusí být při sněhové pokrývce zcela upravena a mohou se vyskytovat kluzká místa. Vstup na vlastní nebezpečí! Dbejte na vhodné vybavení, jako je pevná obuv, hůlky, voděodolné outdoorové oblečení, pokrývka hlavy atd. Také v zimě dostatečně pijte vodu! Myslete na brzké stmívání a trasu pečlivě naplánujte!

Po občerstvení v celoročně otevřené chatě se ne každý chce vydat přímou cestou zpět do údolí a využít sedačkovou lanovku. Tato turistická stezka vede kolem chaty Almreserhaus a přes Dürre Leiten zpět k dolní stanici lanovky. Cestou se pořád dokola odkrývají úžasné výhledy na Schneeberg a Gutsteinské Alpy. Když se dostaví únava, je možné cestu také zkrátit přes Faden.

Edelweißhütte na Schneebergu

Dolní stanice lanovky na Schneeberg

Popis trasy Zimní turistika na úpatí Schneebergu

Naši túru jsme zahájili u chaty, hned vedle horní stanice sedačkové lanovky Schneeberg. Vydáváme se směrem k Almreserlhaus, po stezce Nordalpenweg. Kdo by si chtěl cestu zkrátit, za chatou Almreserlhaus může sejít dolů přes Faden. Jinak se držíme stezky přes vrchol Dürre Leiten a jdeme s kopce dolů. Po dobrých 2 kilometrech se na rozcestí držíme směrem vpravo. Pak pokračujeme po cestě dále až k dolní stanici lanovky.

Od Vídně (90 km)

A2 směr Graz, sjezd 44 Wr. Neustadt-West, doleva na B26 Puchberger Straße, po B26 až do obce Puchberg am Schneeberg, v Puchbergu doprava na cestu Bahnstraße a doprava na cestu Schneebergstraße (L4122), rovně na silnici Losenheimer Straße (L4123) do Losenheimu.

Parkovací místa se nacházejí přímo u cesty Losenheimer Straße u dolní stanice lanovky na Schneeberg.

Vlakem jedete na nádraží Wiener Neustadt. Tam přestoupíte do regionálního vlaku s konečnou zastávkou Puchberg am Schneeberg. Zde přestoupíte do regionálního autobusu 1720 do Losenheimu a jedete až do zastávky k sedačkové lanovce. Sedačkovou lanovkou můžete vyjet nahoru až k chatě Edelweißhütte.

Více informací na: www.schneebergsesselbahn.at www.oebb.at www.vor.at

Verantwortlicher für den Inhalt dieser Tour
Wiener Alpen in Niederösterreich - Schneeberg Hohe Wand
Letzte Aktualisierung: 24.08.2022

www.edelweisshuette.at

www.wieneralpen.at

www.puchberg.at

Pevná obuv, vrstvené teplé oblečení (více tenkých vrstev). Chata Edelweißhütte leží v nadmořské výšce 1 200 m. I když je v údolí chladno a zataženo, může být nahoře slunečné počasí. Proto nezapomeňte na sluneční brýle a krém.

Bezpečnostní informace

Předem si zjistěte informace o počasí v místě. Orientace je v zimě obtížná. Nezbytnou výbavou je GPS a/nebo dobré mapy.