VAO – Regionální trasa A: Katzelsdorf - Lanzenkirchen - Bad Erlach

• Nejvyšší bod: 311 m
  • vyhlídky
  • možnost občerstvení
  • vhodné pro rodiny s dětmi

Detaily pro: VAO – Regionální trasa A: Katzelsdorf - Lanzenkirchen - Bad Erlach

Regionální trasa A vede podél řeky Leitha (Litava) k jejímu počátku, soutoku řek Schwarza a Pitten, a skýtá nádherné výhledy na vrchol Schneeberg. Regionální trasy jsou součástí sítě turistických stezek vídeňským alpským obloukem (VAO). Putování po těchto stezkách umožňuje jedinečné výhledy a také náhledy. Regionální trasy jsou napojeny na Cestu vídeňským alpským obloukem. Vznikají tak okružní trasy ve spojení s dálkovou turistickou trasou.

Krajina tohoto úseku je charakterizována Vídeňskou pánví, v které se střídají široká pole, odlehlé louky a roztroušené háje. Průběh celé trasy tak umožňuje daleký výhled i široký rozhled! Kromě toho je tento kraj srdcem, kolem něhož se rozpíná vídeňský alpský oblouk. Trasa vás vede podél řeky Leitha (Litava) až k jejímu počátku, k soutoku řek Schwarza a Pitten! Začátek túry nabídne dva nejkrásnější výhledy do dálek na téměř celý alpský oblouk s vrcholy Sonnwendstein a Schneeberg v jeho středu. Druhý výhled je pohádkový fotomotiv s říčním korytem řeky Schwarza v popředí a se Schneebergem v pozadí.

Zámek Katzelsdorf parkoviště

Bad Erlach Linsberg Asia Therme

Popis trasy VAO – Regionální trasa A: Katzelsdorf - Lanzenkirchen - Bad Erlach

Regionální trasa A začíná přímo před zámkem Katzelsdorf. První metry vedou zpět na hlavní cestu a východně k řece Leitha. Ještě před dřevěným mostem přes řeku, naproti kapli sv. Jana Nepomuckého, zabočíte doprava do uličky Augasse směrem na Lanzenkirchen (také stezka KA1 a KA2). Cesta přechází v pohodlnou lesní stezku. Asi po 20 minutách přejdete vpravo přes potok Mühlbach a za mostem zahnete doleva (také stezka LA2). Nyní pokračujete po turistické stezce, jež vás povede stále kolem řeky Leitha. Na začátku obce Kleinwolkersdorf stezka ústí do asfaltové uličky Weidengasse. Podejdete silnici Wiener Neustädter Straße a jdete rovně směrem na Lanzenkirchen a Bad Erlach. Kousek před centrem obce Lanzenkirchen zahlédnete po levé straně štěrkové lavice u řeky Leitha, které vám krásně zpříjemní horké letní dny. Přejdete přes cestu Ofenbachstraße, po pravé straně se nachází náměstí Hauptplatz a farní kostel a pokračujete po asfaltové cestě poblíž Leithy. Cesta přechází v pěšinu a vede jako turistická stezka Leitha podél řeky. V horkých dnech zve cestou několik dobře dostupných štěrkových lavic k lenošení a koupání v řece. Za chvíli dojdete k místu původu řeky Leitha na soutoku řek Schwarza a Pitten, po pravé straně se nachází „památník původu“ a tři čarodějnice řeky Leitha. Doprava přejdete na silnici  Hauptstraße ve Haderswörthu. Mírně doprava se nachází hostinec Mühlendorfer, který zve k posezení. Na Hauptstraße ale odbočíte doleva a pokračujete vedle cesty po úzké cestičce přes koleje ke kruhovému objezdu, na němž se dáte na Bad Erlach. Ještě před kolejemi zahýbá doprava značená pěší cesta k termálním lázním Linsberg Asia Therme a tímto na konec Regionální trasy A, rovně před sebou vidíte nádraží Bad Erlach. V Bad Erlachu narazíte na Cestu vídeňským alpským obloukem, která odtud vede dále do Pittenu a Thernbergu.  V protisměru vede stezka přes Rosaliengebierge zpět do Katzelsdorfu.

Z Vídně nebo Grazu jedete po A3 a u Wiener Neustadt odbočíte na S4 směr Eisendstadt a sjedete na sjezdu Katzelsdorf. Odbočíte pak doprava a Katzeldorfu jedete podle ukazatelů k zámku Katzelsdorf.

Parkoviště se nachází před zámkem Katzelsdorf.

Můžete jet vlakem nebo autobusem například přes Wiener Neustadt na nádraží Katzelsdorf.

Bližší informace jsou uvedeny na www.oebb.at

Projděte také navazující trasy:

VAO – Regionální trasa B: Krumbach - Maria Schnee

Vídeňské Alpy v Dolním Rakousku, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Turistické informační centrum: Tourismusbüro Thermengemeinden, www.thermengemeinden.at, +43 / 2627 / 81362

Vždy si s sebou vezměte mapy dané oblasti, pevnou turistickou obuv, ochranu proti slunci a dešti a rovněž vodu a nějakou maličkost k jídlu. Vezměte si mobilní telefon a uložte si číslo horské záchranné služby pro tísňová volání: 140.

Bezpečnostní informace

Pěší túry ve Vídeňských Alpách by se pro vás měly stát krásným a bezpečným zážitkem. Dodržujte proto tato pravidla:

Příprava

Při výběru trasy se ujistěte, že odpovídá vašim zkušenostem a kondici. Informujte se předem o předpovědi počasí. Počasí v horách se může změnit překvapivě rychle. Vycházejte proto na túry vždy patřičně vybaveni (např. ochrana proti dešti).

Prověřte, jestli mají otevřeno chaty a občerstvení, která chcete cestou navštívit. Než se vydáte na túru, zanechejte někomu informace o vaší trase a plánovaném návratu.

Doporučené mapy

Freytag & berndt WK 023

Tip autora

Spojte vaši pěší túru s pobytem v termálních lázních Linsberg Asia. V horkých letních dnech se doporučuje zchladit nohy v řece Leitha.