Trasa klášterů-císařů-umělců

• okružní trasa
  • vyhlídky
  • možnost občerstvení
  • vhodné pro rodiny s dětmi
  • kultura / historie
  • botanické zajímavosti

Detaily pro: Trasa klášterů-císařů-umělců

Zcela výjimečná cyklotrasa vhodná pro jízdu na trekingovém kole nebo elektrokole vám na rozmanitém úseku dlouhém téměř 62 km ukáže, proč je Vídeňský les jako sídlo klášterů, císařského rodu a umělců tak zajímavým regionem.

Začátek trasy je v Laxenburgu, u zámeckého parku Laxenburg, kde vyjedete směrem na jih po EuroVelo 9 a projíždíte sluncem zalitými vinicemi, kolem četných polí a lánů. Za odbočkou na trasu "Thallern-Strecke" procházející císařským městem Baden, kde se nabízí zastavení pro znavené nohy v římských lázních Baden, pokračuje cesta dále po cyklostezce Helenentalradweg k hotelu Krainerhütte a dále pak po stezce "Wegerl durchs Helenental" na trase "Helenental-Strecke" romantickým údolím Helenental. Stezka vede částečně tichým listnatým lesem přímo k zámku Karmel Mayerling a poté ke klášteru Heiligenkreuz, jež vás oba pozvou na ohromující návštěvu! Následně se trasa ubírá typickou krajinou Vídeňského lesa plnou lesů a luk až do Siegenfeldu a pak do Gaadenu. Odtud se vydáte na cestu zpátky po "Thallern-Strecke" do Hinterbrühlu, kde se v období biedermeieru setkávali malíři a skladatelé. Podél bublající říčky Mödlingbach vede okruh Mödlingbach-Radroute zpět k cyklostezce Thermenradweg, kde „Trasa klášterů-císařů-umělců“ končí. O gurmánská zastavení cestou se starají místní typické hostince, gastronomická zařízení s certifikací „cyklisté vítáni“ i četné vinné šenky!

Zajímavosti:

• podél kanálu „Wiener Neustädter Kanal“, kolem Schwechatu, říčky Mödlingbach
  • krajinou vinic zalitou sluncem
  • lázeňské a císařské město Baden
  • romantické údolí Helenental
  • TOP výletní cíle: zámek Laxenburg, římské lázně Baden, klášter Heiligenkreuz, Karmel Mayerling(lovecký zámeček Mayerling)
  • typický listnatý les a rozlehlé louky v biosférickém parku Vídeňský les
  • po stopách Beethovene a Schuberta
  • požitkářská zastavení u četných vinných šenků
  • mnoho podniků „cyklisté vítáni“ podél trasy

Laxenburg

Popis trasy Trasa klášterů-císařů-umělců

Začátek u zámeckého parku Laxenburg – jede se směrem na jih přes Laxenburg na cyklostezku Thermenradweg (EuroVelo9)  - u Pfaffstätten: pozor – odbočka od EV9 na cestu Badnerstraße až k náměstí Hauptplatz Pfaffstätten (obecní úřad), tam odbočit doprava – jedete směr Thallenstrecke – dále po Thallenstrecke – přes Baden kolem římských lázní přejedete na cyklostezku Helenentalradweg a pokračujete směrem do údolí Helenental – pozor: na začátku jedete po Helenentalradweg, na vrcholu u hotelu Krainerhütte přejedete doleva nahoru na trasu Helenentalstrecke ((= „Wegerl im Helenental“) – u  Allander Höhe – sjedete doleva po úzké stezce – za křižovatkou cest dále směrem na Heiligenkreuz – dále opět po Helenentalstrecke (příjemná šotolinová cesta) až do Siegenfeldu – v Siegenfeldu jedete kousek po trase Reisetbergstrecke až k „božím mukám“ – odtud pokračujete po „"Thallernstrecke" směr Gaaden. (Pozor: značení stezky Thallernstrecke se nachází v protisměru!) – chvíli pak jedete po Bundestrasse až kousek před Höldrichsmühle. – Za Hinterbrühlem následuje uvolnění při mírném sjezdu po trase Mödlingbachradroute – odbočka na stezku Thermenradweg (EuroVelo9) směr Laxenburg.

• možnost příjezdu vlakem dráhy Südbahn do Mödlingu nebo Badenu
  • autem
  • na kole po cyklostezce Triesting-Gölsental-Radweg nebo po Dunajské cyklostezce (při příjezdu přes Vídeň nebo Schwechat) po EuroVelo 9A a EuroVelo 9.

Verantwortlicher für den Inhalt dieser Tour
Wienerwald
Letzte Aktualisierung: 18.04.2024

Erlebnis in Etappen:
Wer es gemütlich angehen möchte, wählt das Erlebnis auf der Klöster Kaiser Künstler Tour in dem Fahrkönnen angepassten Etappen.

„Kaiser“- Etappe: Laxenburg bis Baden
Charakteristik: Leicht!
Die Strecke verläuft auf dem Thermenradweg (EuroVelo 9) immer gemütlich entlang dem Wiener Neustädter Kanal. Bei Pfaffstätten zweigt man vom EuroVelo 9 unmittelbar nach der Unterführung der Badnerstraße Nr. 212 ab und fährt bis zur Kreuzung Hauptstraße/ Rudolf-Kasper Gasse. Ab hier folgt man dem Weingartenradweg oder bleibt im Zentrum der Kaiserstadt Baden wo mit kaiserlichen Köstlichkeiten aufgewartet wird.

Besonderes Highlight der Etappe:

*Verkosten mit Lounge Charakter: Freigut Thallern – Gebietsvinothek_neuer Spirit zwischen Klostermauern

*Mondscheinkonzerte _ Kaiserstadt Baden

„Klöster“ - Etappe: Baden bis Heiligenkreuz
Charakteristik: Sportlich!
Folgt man von Baden Zentrum ausgehend dem Weingartenradweg, so fährt man auf der Helenentalstrecke in das romantische Helenental ein. Achtung, ab der Brücke Richtung Augustinerhütte bewegt man sich bereits direkt auf einer MTB/ Trekking-Strecke entlang der Klöster Kaiser Künstler Tour, die dem Radfahrer bis zum Karmel Mayerling und dann weiter bis zum Stift Heiligenkreuz einiges abverlangt. Auf dieser Etappe sorgen nicht nur die idyllischen Plätze entlang der Schwechat, sondern auch hunderte Jahre alten Geschichten der beiden Klöster für spirituelle Momente.

Besonderes Highlight:

*Erfrischung abseits von Bad & Pool: Abkühlung an idyllischen Plätzen an der Schwechat im Helenental – „Poetischer Moment“
*Stift Heiligenkreuz: Überraschend: Chartstürmer Mönche

„Künstler“ - Etappe: Heiligenkreuz bis Laxenburg

Charakteristik: Sportlich!
Gut gestärkt mit der feinen Klostercremeschnitte startet man diese Etappe auf der Klöster Kaiser Künstler Tour über die Helenentalstrecke und der Reisetbergstrecke bis nach Siegenfeld und weiter bis nach Gaaden, wo man ein kurzes Stück auf der Badenerstraße B11 passiert. Genussvoll inmitten des Wienerwald typischen Laubwaldes zieht man weiter bis nach Hinterbrühl, wo bereits klar wird, warum sich hier in dieser südlich angehauchten, eleganten und naturverliebten Landschaft bereits Künstler wie Schubert und Beethoven inspirieren ließen. Nach einem Stopp in der Höldrichsmühle unter Linden auf eine Schuberttorte fährt man weiter auf der ebenen Mödlingbach-Radroute bis nach Biedermannsdorf und von dort zurück nach Laxenburg.

Besonderes Highlight:

*Ziel in Laxenburg – „Sich fühlen wie der Kaiser auf Sommerfrische: Bootsfahrt auf der Teichlandschaft des Schlosspark Laxenburg“

Bezpečnostní informace

Die Strecke ist durchgehend mit "Klöster Kaiser Künstler Tour" beschildert!

ACHTUNG: Die Klöster Kaiser Künstler Tour ist im Zeitraum von 1. November bis 28. Februar aufgrund der Winterruhe gesperrt!

Doporučené mapy

Mapa Wienerwald Tourismus - "Radfahren im Wienerwald“ (Na kole ve Vídeňském lese)

Tip autora
  • Celkově se jedná o velmi rozmanitou a krásnou cyklotrasu!
  • Vydejte se na tuto trasu výhradně na horském nebo trekkingovém elektrokole!
  • Nenechejte se odradit prvním úsekem mezi  Laxenburgem a Guntramsdorfem – využijte tuto první část pro „sžití se“ s kolem!
  • Nacházíte se navíc, především v zalesněné oblasti, na trasách pro MTB kola a trekingová kola, které jsou stejně jako "Thallern-Strecke" značené v protisměru. Nenechejte se tímto zmást!