VAO - Etapa 17: Pernitz - Waxeneckhaus

• vyhlídky
  • možnost občerstvení

Detaily pro: VAO - Etapa 17: Pernitz - Waxeneckhaus

17. etapa Cesty vídeňským alpským obloukem (VAO) prochází smíšeným lesem přes sedlo do Purbachu a připomíná krajinomalbu z období biedermeieru. Zlatým hřebem této etapy jsou vodopády Myrafälle.

"Mira" znamená krásný! Vodopády Myrafälle jsou ohromující přírodní scenérií komponovanou z bizarních skalních útvarů, vodních kaskád a průzračných jezer na úpatí skaliska Hausstein. Tady se nachází vyhlídkové místo, jež zve k zastavení a kochání se výhledy. U hostince Jagasitz je vyhlídkové místo Kreuth, kde si můžete vychutnat další výhledy a nechat volný prostor svým myšlenkách. Každý kámen, každá cestička, každá lávka je umístěna s neskutečnou pečlivostí a vědomím harmonie s přírodou. Trasa vede po malých mostech a lávkách přes klokotající potoky, kolem bouřících vodopádů a chladivými lesy – skutečná pohádková krajina s mnoha mystickými zákoutími opředenými pověstmi, kterou se vyplatí poznat blíže.

Pernitz, obecní úřad

Schutzhaus Waxeneck

Popis trasy VAO - Etapa 17: Pernitz - Waxeneckhaus

Tuto etapu po vídeňském alpském oblouku údolím Biedermeiertal zahájíte u nádraží Pernitz-Muggendorf. Směrem od kolejí zahnete u nádražní budovy doleva, projdete kolem hasičské zbrojnice a dostanete se na spolkovou silnici. Pokračujete na západ kolem hřbitova a naproti stanice Pernitz-Raimundviertel odbočíte vpravo do ulice Urhausstraße. Z obytné části vás vyvedou ukazatele, kousek za cedulí s názvem obce se nachází kašna a připomene všem kolemjdoucím turistům, že si mají doplnit své láhve na vodu.

Pokračujete po cestě Blättertalstraße, dozvíte se, co tady dělal Ferdinand Raimunds Hirnschale, a po 15 minutách zabočíte u malé kapličky doprava. Míjíte střed Země a zahradu se sochami, jdete před pastviny a před nově postaveným domem se dáte doprava na zbrázděnou stezku vedoucí nahoru. Směrovky a červené značky vás vedou stále do kopce stinným lesem k malému návrší s božími muky v lese.

Po krátké pauze na napití putujete po značené vyšlapané pěšině dolů k potoku Purchbach. Přejdete přes most a po asfaltové cestě šlapete lehce vzhůru do Muggendorfu. Držíte se vlevo, přejdete most a pokračujete po značce k vodopádům Myrafälle. Krátce před vstupem ještě přejdete parkoviště a dostanete se k vodopádům (platí se udržovací poplatek 3,50 € dospělá osoba, 1,- € dítě). Po lávkách a schodech procházíte kolem kaskády vodopádů Myrafälle a vychutnáváte si přírodní památku v plné její nádheře. Na horním konci divokých vodopádů vás ukazatele k vídeňskému alpskému oblouku odvedou od vodní stezky a budete stoupat doleva k Haussteinwiese. Zacházka k vyhlídkovému místu Hausstein vám umožní zabloudit pohledem na Schneeberg.

Přejdete Haussteinwiese po severním okraji a po turistické stezce scházíte dolů k hostinci Gasthof Karnerwirt (červenec a srpen: zavírací den úterý, mezi Velikonocemi a Všemi svatými: zavřeno úterý a středa). Pokračujete doprava k vodní nádrži Stauweiher, kousek před ní přejdete přes říčku Myrabach a přes silnici. Dále jdete po místní komunikaci kolem veřejného WC směrem na Kreuth a hostinec Gasthof Jagasitz . Po několika minutách opustíte cestu u informačního panelu o těžbě smoly a pokračujete mírně do kopce po lesní cestě. Stezka nejdříve lehce stoupá, pak vede po rovině a pozvolna putujete přes louky a lesy do sedla Kreuthsattel s hostincem  Jagasitz.

Po odpočinku se vydáte kolem kapličky po šotolinové cestě směrem na Waxeneckhaus. Projdete oborou a po červeně značené stezce přijdete ke stavení Schneerosenhaus „Auf dem Hals“. Průsmykem projdete rovně a pokračujete opět nahoru po šotolinové cestě. Pak zase cestou lehce dolů zabočíte u domu č. 10 na soukromou cestu k horské chatě Waxeneckhaus. Do místa dnešního  ubytování dojdete po přibližně 20minutovém výstupu. V chatě Waxeneckhaus si můžete prohlédnout staré nástroje a nářadí z období těžby smoly.

Z Vídně nebo Grazu jedete po A2 a z dálnice sjedete na sjezdu Wöllersdorf. Pokračujete po B21 podle ukazatelů do obce Pernitz.

U obecního úřadu Pernitz jsou k dispozici parkovací místa.

Můžete jet vlakem přes Wiener Neustadt na nádraží Pernitz-Muggendorf.

Více informací na www.oebb.at

Projděte si také navazující trasy:

VAO - Etapa 16: Öhler Schutzhaus - Pernitz

VAO - Etapa 18: Waxeneckhaus - Markt Piesting

VAO – Regionální trasa T: Muggendorf - Rohr im Gebirge

Vídeňské Alpy v Dolním Rakousku, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Vždy si s sebou vezměte mapy dané oblasti, pevnou turistickou obuv, ochranu proti slunci a dešti a rovněž vodu a nějakou maličkost k jídlu. Vezměte si mobilní telefon a uložte si číslo horské záchranné služby pro tísňová volání: 140.

Bezpečnostní informace

Pěší túry ve Vídeňských Alpách by se pro vás měly stát krásným a bezpečným zážitkem. Dodržujte proto tato pravidla:

Příprava

Při výběru trasy se ujistěte, že odpovídá vašim zkušenostem a kondici. Informujte se předem o předpovědi počasí. Počasí v horách se může změnit překvapivě rychle. Vycházejte proto na túry vždy patřičně vybaveni (např. ochrana proti dešti).

Prověřte, jestli mají otevřeno chaty a občerstvení, která chcete cestou navštívit. Než se vydáte na túru, zanechejte někomu informace o vaší trase a plánovaném návratu.

Doporučené mapy

Freytag & Berndt WK 012

Tip autora

V horské chatě Waxeneck se můžete posilnit a přenocovat.

Vyhraďte si pro návštěvu vodopádů Myrafälle dostatek času. Při průchodu vodními kaskády se platí malý poplatek na údržbu. Jako alternativu si můžete zvolit nocleh také v hostinci Karnerwirt.